ဥယ်ာဥ္ေတာတန္း တံတားလမ္းႏွင့္
ေရခ်မ္းစဥ္တည္ ေရကန္ဆည္လ်က္
မွီတြယ္ခိုနား ေက်ာင္းအိမ္မ်ားသည္
ေျခာက္ပါးခိုင္မာ ေကာင္းမႈတည္း။ ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဦးဥကၠံသ ေခၚ ဦးဖိုးသိန္းသည္ ရြာသစ္ႀကီးနယ္ သရက္ခါးရြာ၌ ၁၂၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္သည္။ေရွးယခင္က သရက္ခါး မရမ္းမ က်က္ဆူကန္ စည္းႀကီး ဆံဆြဲ ေဒသကို ရြာသစ္ႀကီးနယ္ ဟုေခၚခဲ႕ႀကသည္။
ဆရာေတာ္သည္ အသက္ ၂၀တြင္ ရဟန္းျပဳျပီးေနာက္
ဇီးေပါက္ရြာေဟာင္းေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ခဲ႕သည္။အဆိုပါရြာေဟာင္းေက်ာင္းမွာ ယခု ဇီးေပါက္ရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ၄မိုင္ခန့္အကြာ စည္တုံးလုံးေခ်ာင္းေတာင္ဘက္ မိုင္ဝက္ခန့္အကြာ မန္က်ည္းကုန္းေတာ၌ တည္ရွိသည္။ယခု လက္ရွိတြင္
ဘုရား ၃ ဆူႏွင့္ ေရကန္တစ္ခု က်န္ရွိသည္။ေရကန္၏အေနာက္ဘက္တြက္ဆရာေတာ္စိုက္ပ်ိဳးခဲ႕ေသာ ေဘာလုံးကြင္းႏွစ္ကြင္းစာခန့္ က်ယ္ဝန္းေသာ မန္က်ည္းေတာအုပ္ တစ္ခု တည္ရွိေလသည္။
ဆရာေတာ္ အဆိုပါေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနထိုင္စဥ္ ျမင္ကြန္းမင္းသားအေရး ထန္းတပင္မင္းသား အေရး စသည္တို့ေႀကာင့္ တိုင္းေရးျပည္ရာ မျငိမ္မသက္ျဖစ္ေနခ်ိန္ပင္။ဆရာေတာ္၏ေက်ာင္းသို့ သူပုန္မင္းသားညီေနာင္ လာေရာက္ တည္းခိုသြားေသးသည္ဟု အဆိုရွိသည္။ထိုမင္းသားႏွစ္ပါးမွာ ကေနာင္မင္းသား၏သားေတာ္ ႏွစ္ပါး ျဖစ္ဖြယ္ရာရွိသည္။ျမင္ကြန္းျမင္ခုံတိုင္တို့မွာ ရန္ကုန္ဘက္သို့ ထြက္ေျပးျခင္းျဖစ္သည္။ထန္းတပင္ မင္းသားႏွင့္ ပတိမ္းမင္းသားတို့မွာ ဖခင္ကေနာင္မင္းႀကီး၏ ေရႊဘိုေျမာက္ဘက္သို့ ခိုလွဳံျပီး မင္းတုန္းမင္းအား ပုန္ကန္ႀကျခင္းျဖစ္သည္။ဤကဲ႕သို့ တိုင္းေရျပည္ရာ ရႈပ္ေထြးလာမႈ ဆိုင္ရာအစိုးရက ပတိမ္းမင္းသားဘက္ပါသူ မ်ားကို လိုက္လံဖမ္းဆီးမႈမ်ားေႀကာင့္ ဇီးေပါက္ရြာမွာလည္း ရြာပ်က္သကဲ႕သို့ ျဖစ္လာသည္။ရြာသားမ်ားလည္း အေျခအေန မျငိမ္သက္၍ ယခုလက္ရွိရြာ၏ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္၌ရွိေသာ ေတာင္တဲစု အရပ္သို့ စတင္ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ႕ႀကသည္။ထိုေတာင္တဲစုမွာ လယ္ပုတ္ႀကီးရြာအနီးရွိ အင္းရွည္အင္းနားရြာမ်ားမွ လယ္ယာလုပ္ကိုင္ႀကျပီး တဲစုကေလးအျဖစ္ေနထိုင္ႀကရာ ေတာင္အရပ္မွ လာေရာက္ေနထိုင္ႀကေသာေႀကာင့္ ေတာင္တဲစု ဟု အမည္တြင္ခဲ႕သည္။
ရြာသူရြာသားအေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕သြားႀကသျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးဖိုးသိန္းမွာ မိမိသီတင္းသုံးရာ ရြာေဟာင္း၌ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥ ခက္ခဲလာသျဖင့္ မိမိ၏ဇာတိ ရြာသစ္ႀကီးနယ္သို့ ျပန္လည္ႀကြလွမ္းခဲ႕သည္။
ယင္းသို့ျပန္ႀကြလာရာ ယခုဇီးေပါက္ရြာေတာင္ဘက္ ကံမ်ားေက်ာင္းတည္ရွိရာ အရပ္၌ ကန္ကေလးကုန္းရြာမွ ဦးဘိုးပိုက္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ၍ ေမးျမန္းေလ်ာက္ထားရာ ဆြမ္းကိစၥ အဆင္မေျပ၍ မိမိဇာတိသို့ ျပန္ႀကြမည့္အေႀကာင္း သိရွိရသျဖင့္ ဦးဘိုးပိုက္လည္း တပည့္ေတာ္ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းပါမည္။ဆြမ္းကြမ္းကိစၥလည္း ျပည့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါမည္။မည္သည့္အရပ္မွ မႀကြပဲ ဤေနရာ၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါဟု ေလ်ာက္ထားသျဖင့္ ဆရာေတာ္လည္း သာသနာအေရးကို ေထာက္ရႈ၍ ဒါယကာဒါယိကာမတို့အား သနားညွာတာေသာအားျဖင့္ ပင့္ေလ်ာက္ခ်က္ကို လက္ခံကာ ထိုေနရာတြင္ သီတင္းသုံးေတာ္ မူခဲ႕သည္။
ဦးဘိုးပိုက္သည္ မိမိပိုင္လက္ထုပ္ပင္ကုန္းေနရာကို ျပဳျပင္ရွင္းလင္းျပီး ေက်ာင္ေဆာက္လွဴဒါန္းခဲ႕သျဖင့္ ကံမ်ားေက်ာင္းဟူ၍ ေပၚေပါက္လာခဲ႕သည္။ထိုစဥ္က ကန္ကေလးကုန္းရြာ ဇီးေပါက္ရြာတို့၌ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိေသးသျဖင့္ ကံမ်ားေက်ာင္းကိုသာ ကိုးကြယ္ခဲ႕ႀကရသည္။
ဇီးေပါက္ရြာေဟာင္း၌ က်န္ရစ္ခဲ႕ႀကေသာ ရြာသားမ်ားလည္း မိမိတို့ ဘုန္းႀကီးလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ မရွိေတာ့ေခ်ျပီ။ယခု ကံမ်ားေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းထိုင္ေနငည္ဟု သိႀကေလလ်င္ ဆရာေတာ္၏ သံေယာဇဥ္ျဖင့္ အားလုံးလည္း ယခင္ေျပာင္းေရႊ႕ ႀကသူမ်ားေနာက္သို့ လိုက္လံေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ႕ႀကရာမွ ရြာလည္း ျပန္လည္ စုစည္းမိလာျပီး ေတာင္တဲစုဟူ၍ မတြင္ေတာ့ပဲ ဇီးေပါက္ဟူ၍ ျပန္လည္ေခၚဆိုခဲ႕ႀကေတာ့သည္။
ဆရာေတာ္ဦးဖိုးသိန္းသည္ ကံမ်ားေက်ာင္း၌ ခုနစ္ႏွစ္ခန့္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ခဲ႕ျပီး သိမ္ဘုရားတစ္ဆူကိုလည္း တည္ထား ကိုးကြယ္ေတာ္ မူခဲ႕သည္။ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္သည္ လူသူမ်ားႏွင့္ နီးရာတြင္ မေနလိုေတာ့သျဖင့္ တပည့္ျဖစ္သူ
ေရခ်မ္းစဥ္တည္ ေရကန္ဆည္လ်က္
မွီတြယ္ခိုနား ေက်ာင္းအိမ္မ်ားသည္
ေျခာက္ပါးခိုင္မာ ေကာင္းမႈတည္း။ ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဦးဥကၠံသ ေခၚ ဦးဖိုးသိန္းသည္ ရြာသစ္ႀကီးနယ္ သရက္ခါးရြာ၌ ၁၂၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္သည္။ေရွးယခင္က သရက္ခါး မရမ္းမ က်က္ဆူကန္ စည္းႀကီး ဆံဆြဲ ေဒသကို ရြာသစ္ႀကီးနယ္ ဟုေခၚခဲ႕ႀကသည္။
ဆရာေတာ္သည္ အသက္ ၂၀တြင္ ရဟန္းျပဳျပီးေနာက္
ဇီးေပါက္ရြာေဟာင္းေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ခဲ႕သည္။အဆိုပါရြာေဟာင္းေက်ာင္းမွာ ယခု ဇီးေပါက္ရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ၄မိုင္ခန့္အကြာ စည္တုံးလုံးေခ်ာင္းေတာင္ဘက္ မိုင္ဝက္ခန့္အကြာ မန္က်ည္းကုန္းေတာ၌ တည္ရွိသည္။ယခု လက္ရွိတြင္
ဘုရား ၃ ဆူႏွင့္ ေရကန္တစ္ခု က်န္ရွိသည္။ေရကန္၏အေနာက္ဘက္တြက္ဆရာေတာ္စိုက္ပ်ိဳးခဲ႕ေသာ ေဘာလုံးကြင္းႏွစ္ကြင္းစာခန့္ က်ယ္ဝန္းေသာ မန္က်ည္းေတာအုပ္ တစ္ခု တည္ရွိေလသည္။
ဆရာေတာ္ အဆိုပါေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနထိုင္စဥ္ ျမင္ကြန္းမင္းသားအေရး ထန္းတပင္မင္းသား အေရး စသည္တို့ေႀကာင့္ တိုင္းေရးျပည္ရာ မျငိမ္မသက္ျဖစ္ေနခ်ိန္ပင္။ဆရာေတာ္၏ေက်ာင္းသို့ သူပုန္မင္းသားညီေနာင္ လာေရာက္ တည္းခိုသြားေသးသည္ဟု အဆိုရွိသည္။ထိုမင္းသားႏွစ္ပါးမွာ ကေနာင္မင္းသား၏သားေတာ္ ႏွစ္ပါး ျဖစ္ဖြယ္ရာရွိသည္။ျမင္ကြန္းျမင္ခုံတိုင္တို့မွာ ရန္ကုန္ဘက္သို့ ထြက္ေျပးျခင္းျဖစ္သည္။ထန္းတပင္ မင္းသားႏွင့္ ပတိမ္းမင္းသားတို့မွာ ဖခင္ကေနာင္မင္းႀကီး၏ ေရႊဘိုေျမာက္ဘက္သို့ ခိုလွဳံျပီး မင္းတုန္းမင္းအား ပုန္ကန္ႀကျခင္းျဖစ္သည္။ဤကဲ႕သို့ တိုင္းေရျပည္ရာ ရႈပ္ေထြးလာမႈ ဆိုင္ရာအစိုးရက ပတိမ္းမင္းသားဘက္ပါသူ မ်ားကို လိုက္လံဖမ္းဆီးမႈမ်ားေႀကာင့္ ဇီးေပါက္ရြာမွာလည္း ရြာပ်က္သကဲ႕သို့ ျဖစ္လာသည္။ရြာသားမ်ားလည္း အေျခအေန မျငိမ္သက္၍ ယခုလက္ရွိရြာ၏ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္၌ရွိေသာ ေတာင္တဲစု အရပ္သို့ စတင္ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ႕ႀကသည္။ထိုေတာင္တဲစုမွာ လယ္ပုတ္ႀကီးရြာအနီးရွိ အင္းရွည္အင္းနားရြာမ်ားမွ လယ္ယာလုပ္ကိုင္ႀကျပီး တဲစုကေလးအျဖစ္ေနထိုင္ႀကရာ ေတာင္အရပ္မွ လာေရာက္ေနထိုင္ႀကေသာေႀကာင့္ ေတာင္တဲစု ဟု အမည္တြင္ခဲ႕သည္။
ရြာသူရြာသားအေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕သြားႀကသျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးဖိုးသိန္းမွာ မိမိသီတင္းသုံးရာ ရြာေဟာင္း၌ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥ ခက္ခဲလာသျဖင့္ မိမိ၏ဇာတိ ရြာသစ္ႀကီးနယ္သို့ ျပန္လည္ႀကြလွမ္းခဲ႕သည္။
ယင္းသို့ျပန္ႀကြလာရာ ယခုဇီးေပါက္ရြာေတာင္ဘက္ ကံမ်ားေက်ာင္းတည္ရွိရာ အရပ္၌ ကန္ကေလးကုန္းရြာမွ ဦးဘိုးပိုက္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ၍ ေမးျမန္းေလ်ာက္ထားရာ ဆြမ္းကိစၥ အဆင္မေျပ၍ မိမိဇာတိသို့ ျပန္ႀကြမည့္အေႀကာင္း သိရွိရသျဖင့္ ဦးဘိုးပိုက္လည္း တပည့္ေတာ္ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းပါမည္။ဆြမ္းကြမ္းကိစၥလည္း ျပည့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါမည္။မည္သည့္အရပ္မွ မႀကြပဲ ဤေနရာ၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါဟု ေလ်ာက္ထားသျဖင့္ ဆရာေတာ္လည္း သာသနာအေရးကို ေထာက္ရႈ၍ ဒါယကာဒါယိကာမတို့အား သနားညွာတာေသာအားျဖင့္ ပင့္ေလ်ာက္ခ်က္ကို လက္ခံကာ ထိုေနရာတြင္ သီတင္းသုံးေတာ္ မူခဲ႕သည္။
ဦးဘိုးပိုက္သည္ မိမိပိုင္လက္ထုပ္ပင္ကုန္းေနရာကို ျပဳျပင္ရွင္းလင္းျပီး ေက်ာင္ေဆာက္လွဴဒါန္းခဲ႕သျဖင့္ ကံမ်ားေက်ာင္းဟူ၍ ေပၚေပါက္လာခဲ႕သည္။ထိုစဥ္က ကန္ကေလးကုန္းရြာ ဇီးေပါက္ရြာတို့၌ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိေသးသျဖင့္ ကံမ်ားေက်ာင္းကိုသာ ကိုးကြယ္ခဲ႕ႀကရသည္။
ဇီးေပါက္ရြာေဟာင္း၌ က်န္ရစ္ခဲ႕ႀကေသာ ရြာသားမ်ားလည္း မိမိတို့ ဘုန္းႀကီးလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ မရွိေတာ့ေခ်ျပီ။ယခု ကံမ်ားေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းထိုင္ေနငည္ဟု သိႀကေလလ်င္ ဆရာေတာ္၏ သံေယာဇဥ္ျဖင့္ အားလုံးလည္း ယခင္ေျပာင္းေရႊ႕ ႀကသူမ်ားေနာက္သို့ လိုက္လံေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ႕ႀကရာမွ ရြာလည္း ျပန္လည္ စုစည္းမိလာျပီး ေတာင္တဲစုဟူ၍ မတြင္ေတာ့ပဲ ဇီးေပါက္ဟူ၍ ျပန္လည္ေခၚဆိုခဲ႕ႀကေတာ့သည္။
ဆရာေတာ္ဦးဖိုးသိန္းသည္ ကံမ်ားေက်ာင္း၌ ခုနစ္ႏွစ္ခန့္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ခဲ႕ျပီး သိမ္ဘုရားတစ္ဆူကိုလည္း တည္ထား ကိုးကြယ္ေတာ္ မူခဲ႕သည္။ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္သည္ လူသူမ်ားႏွင့္ နီးရာတြင္ မေနလိုေတာ့သျဖင့္ တပည့္ျဖစ္သူ
ဦးေကာသလႅအား ေက်ာင္းလႊဲအပ္ကာ ဇီးေပါက္ရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ရွိ ေတာရေက်ာင္းသို႔ တရားဘာဝနာ ပြါးမ်ားႏိုင္ရန္
ေျပာင္းေရႊ႕ သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႕သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ကံမ်ားေက်ာင္းမွ ေတာရေက်ာင္းသို႔ သြားရာ
ဆြမ္းခံႀကြရာ လမ္းတေလ်ာက္၌ အရိပ္ရ၍ လူအမ်ား နားခိုႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ မန္က်ည္းပင္၊ အင္ပင္ႀကိဳ႕ပင္မ်ား
စိုက္ပ်ိဳးခဲ႕သည္။ ဇီးေပါက္ရြာ၏ ေျမာက္ဘက္ မန္က်ည္တန္းသည္လည္းေကာင္း ၊ေတာရေက်ာင္းအဝင္
မန္က်ည္းတန္းသည္လည္းေကာင္း၊လယ္ႀကီးႀကိဳ႕ပင္၊ဂြထိုးမန္က်ည္းပင္၊ေျမာင္းဦးႀကိဳ႕ပင္တို႔သည္
ဆရာေတာ္ စိုက္ပ်ိဳးခဲ႕ေသာ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားပင္
ျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေတာရေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံးေနစဥ္ အတြင္း ေတာရေက်ာင္း ကန္ႏွစ္ကန္ႏွင့္ ေတာရေက်ာင္းဆည္ ေခၚေသာ ေရကန္ငယ္တစ္ခု စုစုေပါင္း ေရကန္သုံးကန္ကို မိမိ၏နဝကမၼ အလွဴေငြမ်ားႏွင့္ ဆြမ္းဆန္အစရွိသည္တို႔ကို ေပးကမ္း၍ တူးေဖာ္ခဲ႕သည္။ ဆရာေတာ္ဦးဖိုးသိန္းသည္ ေရကန္သုံးကန္ကို တူးေဖာ္ခဲ႕သည္သာမက ေက်ာင္းစည္းရိုးပတ္လည္တြင္ ေရအိုးကေလးမ်ား ခ်ကာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေရကန္မွ ေရမ်ားကို ခပ္၍ ေတာတိရိစၦာန္မ်ား ေသာက္သုံးႏိုင္ရန္ မနက္တိုင္း ျဖည့္ေပးေတာ္မူခဲ႕သည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဘာဝနာကမၼဌာန္း စီးျဖန္းသျဖင့္ သီလသမာဓိႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူသည္။ မိမိ တူးေဖာ္ထားသည့္ ကန္ထဲရွိ ငါးမ်ားကိုလည္း ေန႔စဥ္ေခၚယူ၍ အစားေက်ြးေမြးထားရာ ငါးမ်ားမွာလည္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ ယဥ္ပါး၍ေန၏။ ဆရာေတာ္သည္ ေဘးမဲ႕ေပးသည့္ အေနျဖင့္ ငါးရံ႕ႀကီး တစ္ေကာင္၏ ဦးေခါင္းကို ေရႊခ်ေပးထားသည္။ ေရႊေရာင္တဝင္းဝင္းႏွင့္ အဆိုပါ ငါးရံ႕ႀကီးမွာ ဆရာေတာ္ ပ်ံေတာ္မူျပီးေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ အဆိုပါ ငါးႀကီးကို ေရႊဘိုဘက္တြင္ သြားေတြ႕ရသည္ ဟုလည္း မွတ္သားခဲ႕ဖူးသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေဆးဝါးလည္း ကုသေပးေသးသည္ ဆို၏။ နကၡတ္ေဗဒင္ အထူးက်ြမ္းက်င္သည္ ဆို၏။သီေပါမင္း ပါေတာ္မူခါနီးတြင္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ႀကည့္ျပီး မင္းတို႔ ဘုရင္ ပလႅင္ေပၚ မရွိေတာ့ဘူး။ နန္းက်သြားျပီဟု အမိန္႔ ရွိေတာ္မူသည္။မႀကာမီပင္ သီေပါမင္းအား ကုလားခိုးသြားေႀကာင္း၊ဒါယကာ၊ဒါယိကာမမ်ားႀကားသိႀကရသည္ဟုဆို၏။
ဆရာေတာ္ဦးဖိုးသိန္းသည္ ၁၂၆၈ခု ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္အာရုဏ္တက္တြင္ ပ်ံေတာ္မူသည္။ ပ်ံေတာ္မူခ်ိန္၌ သက္ေတာ္ ၅၅ ႏွစ္၊ဝါေတာ္ ၃၅ ဝါသာရွိေသးသည္။ျပာသိုလတြင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ က်င္းပသည္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြကို ယခုဇီးေပါက္ရြာ မူလတန္းေက်ာင္း၏ အေရွ႕ဘက္ ကန္ကေလးကုန္းရြာ ေတာင္ဘက္ရွိ ကန္ႀကီး၏အေနာက္ဘက္၌ က်င္းပႀကသည္။ယေန႔အခိ်န္ထိ အဆိုပါလယ္ျခင္းကို ေလာင္တိုက္လယ္ျခင္းဟု ေခၚႀကသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တရား ဘာဝနာပြားမ်ားျခင္း၊သီလသမာဓိ ျပည္စံုျခင္း၊ေရကန္မ်ား တူးေဖာ္ခဲ႕ျခင္း၊ ၾကက္၊ငွက္၊တိရိစၧာန္မ်ား ေသာက္သုံးရန္ ေရအိုးမ်ားတြင္ ေရခပ္ျဖည့္ေတာ္မူျခင္း၊ သစ္ပင္မ်ား စိုက္ပ်ိဳးေတာ္မူခဲ႕ျခင္း စသည့္ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ အစုစုေႀကာင့္ ဘုန္းႀကီးပ်ံ က်င္းပရန္ ေလာင္တိုက္က်င္းမ်ား တူးႀကရာ က်င္းတူးလိုက္တိုင္း ေရမ်ား ထြက္လာသည္ဆို၏။ သိုႏွင့္ အဆိုပါ ေရမ်ားကို ေရတြင္းငယ္ကေလး တူး၍ ထားရာ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြ ျပီးဆံုးသည္အထိ ေဖာေဖာသီသီ သုံးစြဲႀကရသည္ဆို၏။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲလာ ပရိသတ္မ်ားလည္း ေလာင္တိုက္တြင္းမွ ေရမ်ားကို ေရာဂါေပ်ာက္သည္၊ မ်က္စိနာေပ်ာက္သည္ ဟူ၍ ပုလင္းမ်ားျဖင့္ ခပ္ယူသြားႀကေလသည္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ ျပီးေသာအခါ အဆိုပါေရတြင္းမွ ေရမ်ားလည္း ခန္းေျခာက္သြားေခ်ေတာ့၏။
ဤကား ဆရာေတာ္ဦးဥကၠံသေခၚ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးဖိုသိန္း အေႀကာင္း ညီေတာ္၊ေနာင္ေတာ္မ်ား ႀကည္ညိဳပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ ေရးသားလိုက္ရျခင္းသာ။အဆိုပါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးပ်ံပြဲ ပုရပိုဒ္မွာ တေယာက္ေယာက္ ယူသြားသျဖင့္ က်ြႏ္ုပ္ မွတ္ထားသမ်ွႏွင့္ ကန္ကေလးကုန္းရြာ ဦးသက္ရွည္၏ ေျပာျပသည့္ ခုႏွစ္၊သကၠရာဇ္မ်ားကိုသာ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါေႀကာင္း။ ကံထူးမရြာရွိ ဦးသန္းေရႊ ၊ဦးျမင့္လြင္တို႔၏ အဘြား ေဒၚပြဲမွီမွာ ယင္းဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ အမွီ ေမြးသျဖင့္ ပြဲမွီဟု အမည္ ေပးခဲ႕ေႀကာင္း သိရွိမွတ္သားမိသမွ် ေဝမ်ွလိုက္ရပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေတာရေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံးေနစဥ္ အတြင္း ေတာရေက်ာင္း ကန္ႏွစ္ကန္ႏွင့္ ေတာရေက်ာင္းဆည္ ေခၚေသာ ေရကန္ငယ္တစ္ခု စုစုေပါင္း ေရကန္သုံးကန္ကို မိမိ၏နဝကမၼ အလွဴေငြမ်ားႏွင့္ ဆြမ္းဆန္အစရွိသည္တို႔ကို ေပးကမ္း၍ တူးေဖာ္ခဲ႕သည္။ ဆရာေတာ္ဦးဖိုးသိန္းသည္ ေရကန္သုံးကန္ကို တူးေဖာ္ခဲ႕သည္သာမက ေက်ာင္းစည္းရိုးပတ္လည္တြင္ ေရအိုးကေလးမ်ား ခ်ကာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေရကန္မွ ေရမ်ားကို ခပ္၍ ေတာတိရိစၦာန္မ်ား ေသာက္သုံးႏိုင္ရန္ မနက္တိုင္း ျဖည့္ေပးေတာ္မူခဲ႕သည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဘာဝနာကမၼဌာန္း စီးျဖန္းသျဖင့္ သီလသမာဓိႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူသည္။ မိမိ တူးေဖာ္ထားသည့္ ကန္ထဲရွိ ငါးမ်ားကိုလည္း ေန႔စဥ္ေခၚယူ၍ အစားေက်ြးေမြးထားရာ ငါးမ်ားမွာလည္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ ယဥ္ပါး၍ေန၏။ ဆရာေတာ္သည္ ေဘးမဲ႕ေပးသည့္ အေနျဖင့္ ငါးရံ႕ႀကီး တစ္ေကာင္၏ ဦးေခါင္းကို ေရႊခ်ေပးထားသည္။ ေရႊေရာင္တဝင္းဝင္းႏွင့္ အဆိုပါ ငါးရံ႕ႀကီးမွာ ဆရာေတာ္ ပ်ံေတာ္မူျပီးေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ အဆိုပါ ငါးႀကီးကို ေရႊဘိုဘက္တြင္ သြားေတြ႕ရသည္ ဟုလည္း မွတ္သားခဲ႕ဖူးသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေဆးဝါးလည္း ကုသေပးေသးသည္ ဆို၏။ နကၡတ္ေဗဒင္ အထူးက်ြမ္းက်င္သည္ ဆို၏။သီေပါမင္း ပါေတာ္မူခါနီးတြင္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ႀကည့္ျပီး မင္းတို႔ ဘုရင္ ပလႅင္ေပၚ မရွိေတာ့ဘူး။ နန္းက်သြားျပီဟု အမိန္႔ ရွိေတာ္မူသည္။မႀကာမီပင္ သီေပါမင္းအား ကုလားခိုးသြားေႀကာင္း၊ဒါယကာ၊ဒါယိကာမမ်ားႀကားသိႀကရသည္ဟုဆို၏။
ဆရာေတာ္ဦးဖိုးသိန္းသည္ ၁၂၆၈ခု ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္အာရုဏ္တက္တြင္ ပ်ံေတာ္မူသည္။ ပ်ံေတာ္မူခ်ိန္၌ သက္ေတာ္ ၅၅ ႏွစ္၊ဝါေတာ္ ၃၅ ဝါသာရွိေသးသည္။ျပာသိုလတြင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ က်င္းပသည္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြကို ယခုဇီးေပါက္ရြာ မူလတန္းေက်ာင္း၏ အေရွ႕ဘက္ ကန္ကေလးကုန္းရြာ ေတာင္ဘက္ရွိ ကန္ႀကီး၏အေနာက္ဘက္၌ က်င္းပႀကသည္။ယေန႔အခိ်န္ထိ အဆိုပါလယ္ျခင္းကို ေလာင္တိုက္လယ္ျခင္းဟု ေခၚႀကသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တရား ဘာဝနာပြားမ်ားျခင္း၊သီလသမာဓိ ျပည္စံုျခင္း၊ေရကန္မ်ား တူးေဖာ္ခဲ႕ျခင္း၊ ၾကက္၊ငွက္၊တိရိစၧာန္မ်ား ေသာက္သုံးရန္ ေရအိုးမ်ားတြင္ ေရခပ္ျဖည့္ေတာ္မူျခင္း၊ သစ္ပင္မ်ား စိုက္ပ်ိဳးေတာ္မူခဲ႕ျခင္း စသည့္ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ အစုစုေႀကာင့္ ဘုန္းႀကီးပ်ံ က်င္းပရန္ ေလာင္တိုက္က်င္းမ်ား တူးႀကရာ က်င္းတူးလိုက္တိုင္း ေရမ်ား ထြက္လာသည္ဆို၏။ သိုႏွင့္ အဆိုပါ ေရမ်ားကို ေရတြင္းငယ္ကေလး တူး၍ ထားရာ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြ ျပီးဆံုးသည္အထိ ေဖာေဖာသီသီ သုံးစြဲႀကရသည္ဆို၏။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲလာ ပရိသတ္မ်ားလည္း ေလာင္တိုက္တြင္းမွ ေရမ်ားကို ေရာဂါေပ်ာက္သည္၊ မ်က္စိနာေပ်ာက္သည္ ဟူ၍ ပုလင္းမ်ားျဖင့္ ခပ္ယူသြားႀကေလသည္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ ျပီးေသာအခါ အဆိုပါေရတြင္းမွ ေရမ်ားလည္း ခန္းေျခာက္သြားေခ်ေတာ့၏။
ဤကား ဆရာေတာ္ဦးဥကၠံသေခၚ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးဖိုသိန္း အေႀကာင္း ညီေတာ္၊ေနာင္ေတာ္မ်ား ႀကည္ညိဳပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ ေရးသားလိုက္ရျခင္းသာ။အဆိုပါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးပ်ံပြဲ ပုရပိုဒ္မွာ တေယာက္ေယာက္ ယူသြားသျဖင့္ က်ြႏ္ုပ္ မွတ္ထားသမ်ွႏွင့္ ကန္ကေလးကုန္းရြာ ဦးသက္ရွည္၏ ေျပာျပသည့္ ခုႏွစ္၊သကၠရာဇ္မ်ားကိုသာ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါေႀကာင္း။ ကံထူးမရြာရွိ ဦးသန္းေရႊ ၊ဦးျမင့္လြင္တို႔၏ အဘြား ေဒၚပြဲမွီမွာ ယင္းဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ အမွီ ေမြးသျဖင့္ ပြဲမွီဟု အမည္ ေပးခဲ႕ေႀကာင္း သိရွိမွတ္သားမိသမွ် ေဝမ်ွလိုက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment