အခန္း(၂၀) အင္ေရအိုး၅ရြာ
အင္ေရအိုး၅ရြာ ဟူေသာအမည္ပါရွိသည့္ ပုရပိုက္မွာ ပိုးကိုက္ေနသျဖင့္ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာကို ေရးထားမွန္း ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မသိရေပ။ ဖတ္ရသေလာက္ေသာစာလံုးမ်ားက အခြန္ေဆာင္သည့္ ကိစၥ ႏွင့္သာ ဆပ္စပ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ။ အင္ေရအိုးရြာ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေ႐ွးက အင္ေရအိုး၅ရြာ ဟု ေခၚဆိုခဲ့ၾကဟန္႐ွိသည္။ အဆိုပါ ပုရပိုက္ထဲတြင္ အင္ေရအိုး၅ရြာ အမႈထမ္းတို႔က ဟု ေတြ႔ရသည္။ ပုရပိုက္တစ္ခုထဲတြင္ အင္ေရအိုး စီရင္စု မ်က္ဆြဲလဲရြာ ဟု ေတြ႔ရသည္။ ဦးကု႑လ၏ ပုရပိုက္မ်ားအရ ၁၂၄၅ခုတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကိ္းမ်ား ဂိုဏ္ခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ထံ အမိန္႔ေတာ္ဥပေဒေတာ္အတိုင္း နာခံပါမည္ ဟု ခံ၀န္ခ်က္ ေပးရေသာ ပုရပိုက္ထဲတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွာ သူ႔အစုႏွင္သူ အခ်င္းခ်င္း ခံ၀န္ခ်က္ ေပးၾကရသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
(၁)
ကန္မ်ားေက်ာင္း
ဇီးေပါက္ေတာရေက်ာင္း
အင္းပက္လက္ေက်ာင္း
ရြာသစ္ကုန္းေက်ာင္း
၀ါးရံုသာေက်ာင္း
(၂)
ပကာ
ရြာမုန္ေတာင္
ေတာက်င္
၀ိုင္းၿဂိဳ
ေမာက္တက္
ေတာင္ဦး
(၃)
စိန္းနန္း
အင္လွ
ျမႏွစ္
အင္း
ေခါင္တုန္း
ေကာက္ႀကီးေက်ာင္း
မုံပင္ေက်ာင္း
(၄)
အင္ပင္အိုင္ေက်ာင္း
အင္ေရအိုးေက်ာင္း
ရကဲေက်ာင္း
ေ႐ွရင္ေရလယ္ေက်ာင္း
ေရ႐ွင္ျပသဒ္ေက်ာင္း
(၅)
ေျမခုေျမာက္ေက်ာင္း
ေျမခုေတာင္ေက်ာင္း
ရသာေက်ာင္း
ေက်းကန္ေက်ာင္း
သေစၥးပင္လွအေ႐ွ႕ေက်ာင္း
သေစၥးပင္လွအေနာက္ေက်ာင္း
(၆)
အင္းႀကီးေက်ာင္း
ပလူးစ၀ေက်ာင္း
အင္တိုင္းယင္းေက်ာင္း
ရင္းေက်ာင္း
ေတာင္ျပင္ငယ္ေက်ာင္း
ေပါေက်ာင္း
စသျဖင့္ သူ႔အစုႏွင့္သူ အတူတကြ ခံ၀န္ခ်က္ ေပးၾကရသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဤပုရပိုက္အရဆိုေသာ္ အင္ပင္အိုင္သည္ အင္ေရအိုးစီရင္စု ေအာက္တြင္ တည္႐ွိသည္။ အဆိုပါ ပုရပိုက္အရဆိုလ်င္ အင္ေရအိုး၅ရြာမွာ
၁။အင္ေရအိုး ၂။အင္ပင္အိုင္ ၃၊ ေရရွင္ ၄။ရကဲ ၅။ မ်က္ဆည္းလဲ ရြာတို႔ကို ေခၚဆိုဖြယ္ရာ ရွိႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေရ႐ွင္ရြာမွာ ေရႊက်င္၁၃ရြာ စာရင္းတြင္ပါသျဖင့္ အင္ေရအိုး၅ရြာထဲ ထည့္သြင္းေရတြက္၍ မရျပန္ေခ်။ ေရရွင္ရြာသည္ အိမ္ေျခ(၁၀၀)ေက်ာ္ရွိျပီး အင္ေရအိုးမွာ (၄ဂ)အိမ္ခန္႔မ်ွသာ ရွိသည္။ ေရရွင္ရြာ ပတ္၀န္းက်င္၌ပင္လ်င္ ေရွးက ရြာေပါင္း(၉)ရြာ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ အကယ္၍ ေရရွင္သည္ အင္ေရအိုး ရြာေအာက္ရွိသည္ ဆိုလ်င္ ေရႊက်င္၁၃ရြာ စာရင္းတြင္ စီရင္စုရြာျဖစ္သည့္ အင္ေရအိုးရြာသာလ်င္ အမည္ပါ၀င္ဖြယ္ရာ ႐ွိသည္။ သို႔ေသာ္ ေရႊက်င္၁၃ရြာတြင္ ေရရွင္ရြာကိုသာ ေခါင္တပ္ထားသျဖင့္ အင္ေရအိုးသည္သာလ်င္ ေရရွင္ရြာေအာက္တြင္ ရွိရေပလိမ့္မည္။ သု႔ိႏွင့္ အင္ေရအိုး၅ရြာ သမိုင္းကို လိုက္လံစံုစမ္းရွာေဖြေလရာ ေျမာက္ေတာရြာဇာတိ ပင္ပင္အိုင္ရြာတြင္ အိမ္ေထာင္က် ေသာ ဘၾကီး ဦးဘလူကို ဖုန္းဆက္ေမးျမန္းၾကည့္ရာ အင္ေရအိုး (၅)မွာ
အင္ေရအိုး
အင္ပင္အိုင္
မ်က္ဆြဲလဲ
ပန္းတိမ္ကုန္း
ေျမာက္ေတာ တို႔ကို ေခၚ ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
၁၃၀၃ခုႏွစ္ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ေက်ာင္းစာရင္းတြင္ပင္ ပန္းတိမ္ကုန္းေက်ာင္းမပါပဲ အင္ေရအိုးအေ႐ွေက်ာင္း ႏွင့္ အင္ေရအိုးေက်ာင္းႀကီးတိုက္ဟုသာ ပါ႐ွိသည္။ အဆိုပါေက်ာင္းၾကီ္းတိုက္မွာ ယေန႔ ပန္းတိမ္ကုန္း ေက်ာင္း ျဖစ္သည္။ ပန္းတိမ္ကုန္းရြာမွာ အင္းပက္လက္ရြာမွ လူမ်ား ေျပာင္းေရႊ႔ရာမွ ရြာျဖစ္လာသည္ဟုလည္း လူႀကီးသူမတို႔ ေျပာသည္ကို မွတ္သားခဲ့ရဖူးသည္။ ေမာင္ဦးကုန္းရြာငယ္ကေလးသည္ အင္းပက္လက္သားမ်ား မိမိတို႔ေနရာေဟာင္းကို ပန္းတိမ္ကုန္းရြာမွေန ျပန္၍ တည္ၾကေသာေၾကာင့္ ေမာင္းဦးကုန္း ျဖစ္လာသည္ဟု ဆိုသည္၊။ ပန္းတိမ္းကုန္းရြာအမည္ကို ၁၂၅၅ခုႏွစ္ ကန္ကေလးကုန္းရြာ ဦးေပၚသစ္၏ အမ်ိဳးသမီး ေဒၚနန္းခိုင္ အသုဘအခန္းစာရင္းၾကမွသာ ေတြ႔ရေတာ့သည္။ေျမာက္ေတာရြာ အမည္ကို ၁၂၆၈ ခု ကန္မ်ားေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးဥကၠံသ ၏ ဘုန္းၾကီးပ်ံစာရင္းတြင္ ေတြြရသည္။ အဆိုပါ ပန္းတိမ္ကုန္းႏွင့္ ေျမာက္ေတာ ရြာႏွစ္ရြာသည္ မည္သူက ေရွးက်သည္ကို ေ၀ဖန္ရခက္လွသည္။ ေျမာက္ေတာရြာသည္ မ်က္ဆြဲလဲရြာ၏ အေနာက္ဘက္ မိုင္၀က္ခန္႔သာသာတြင္ တည္ရွိသည္။
အင္ေရအိုးရြာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျခားပုရပိုက္တစ္ခုတြင္ ငေပၚသစ္က အင္ေရအိုးရြာသား ငစံမင္း ေႏွာင့္ယွက္သျဖင့္ ကန္းကေလးကုန္းရြာသားမ်ား ဒုကၡေရာက္ၾကရပံုကို တိုင္တန္းထားသည့္ ပုရပိုက္တစ္ခုကို ေတြ႔ရ ေလရာ ဗဟုသုတအလို႔ငွာ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ဘုရားကြၽန္ေတာ္ လႊတ္စည္ အမႈထန္း ငေပၚသစ္ ငရံေက်ာ္ ငျမဴးးတို႔ ႐ွိခိုးအစီရင္ခံပါသည္ဘုရား။ ေရႊက်င္၁၃ရြာအ၀င္ ေျမခုရြာ နယ္ေျမအစြန္အဖ်ားတြင္ ဘိုးဘက ကြၽန္ေတာ္တိုင္ ေရတြင္း ေရကံ ဘုရားေက်ာင္းကံတည္ထား၍ အက်ိဳးေတာ္ျဖစ္ ေၾကးရြာအိုးအိမ္၄၀ေက်ာ္ ျပဳစု၍ ၾကေရာံသည့္ အခြန္ေတာ္မင္းမႈရင္းမ်ားကို ...လည္ေဆာင္၍ ထည္းဘုရားအဆက္ဆက္ (ထီးဘုရား) ဘုရားေရႊလက္ထက္တိုင္ ေနထိုင္သည့္အတြင္း အင္ေရအိုးရြာ..ငစံမင္းက ေၾကးထန္းႀကီးဆို၍ အစုအမႈထန္းလူတို႔ မလုပ္မေဆာင္ႏိုင္မေနႏိုင္ ေၾကးရြာပ်က္ျပား.. ၎ေျမကို ေႏွာင့္ယွက္၍ ကိုဏ္းေထာံဆရာေတာ္တို႔ထံ ထန္းရြံစာ(ထန္းရြက္စာ) ၂ဘက္ခြၽန္ကို ေရးသား၍ ..... ျပဳလုပ္ေသာေၾကာင့္ ေၾကးေငြအမ်ား ၾကကုန္ရပါသည္ ငစံမင္းကဲ့သို ေတာေျခရြာမ်ားမွာ .....လုပ္လ်င္ ဆင္းရဲသား ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔မွာ အမႈေတာ္မ်ာ ထန္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုပ္ပါ ...အ႐ွင္သာျဖစ္ပါ၍ ႐ွိခိုးအစီရင္ေတာ့ခံပါသည္ဘုရား။
၀ါးရံုသာေက်ာင္း ႏွင့္ သဂၤဇာဆရာေတာ္
၀ါးရံုသာေက်ာင္းသည္ မ်က္ဆည္းရြာ၏ အေနာက္ဘက္ ေရကန္ၾကီး၏ အေနာက္ေတာင္နား၊ ယုေၾကာင္ေျမာင္းခဲ့၏ အေရွ့ဘက္၊ ေျမာက္ေတာရြာ၏ အေရွ႔ဘက္ တည့္တည့္ေလာက္တြင္ တည္ရွိသည္။ ေက်ာင္းနာမည္ကို ေမးျမန္းမရေသာ္လည္း ပုရပိုက္ထဲတြင္ ပါရွိသည့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားစာရင္းတည္ရွိရာအရပ္တြင္ တည္ရွိေနသျဖင့္ ၀ါးရံုသာေက်ာင္းဟုသာ တစ္ထစ္ခ် မွတ္ယူရေပသည္။ (ေျမပံုတြင္ ၾကည့္ပါရန္)
၁၂၄၅ခုႏွစ္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာဘုရားၾကီး၏ အမိန္႔ေတာ္ ဥပေဒေတာ္မ်ားကို လိုက္နာၾကပါမည္ဟု ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း ခံ၀န္ကတိျပဳၾကရသည္။ အဆိုပါ ခံ၀န္ကတိ ေပးၾကရာတြင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း ကတိခံ၀န္ျပဳၾကရသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
၁၂၄၅ခု ပထမ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ရက္ေန႔ ကန္မ်ားေက်ာင္းဆရာ ႐ွင္ဥဂၢံသ ခံ၀န္ခ်က္။ အမိန္႔ေတာ္ ဥပေဒေတာ္အရ မေသြမလွန္ေစာင့္ေ႐ွာက္ ထိန္းသိမ္းပါမည္။ စည္းေပါက္ေတာရေက်ာင္းဆရာ။ အင္းပက္လက္ေက်ာင္းဆရာ။ ရြာသစ္ကံုးေက်ာင္းဆရာ။ ၀ါးရံုသာေက်ာင္းဆရာမွစ၍ ၎ဆရာတို႔ႏွင့္ေပါင္းဘက္ ေနထိုင္သူ ရဟန္းသာမေဏ တို႔ကိုလည္း အမိန္ေတာ္ဥပေဒေတာ္အရ အုပ္ေက်ာင္းတိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ ဆင့္ဆိုဆုမၼ ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူသည္ကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ တင္ပတ္ျပသဆုမၼ၍ ေစာင့္ေ႐ွာက္ထိန္း သိမ္းက်င့္သံုးပါေစမည္။ ေနာင္အမိန္႔ေတာ္ ဥပေဒေတာ္မ်ားကို မၾကားမသိ မဆုမၼေၾကာင္း မ်ားကို ၎ဆရာတို႔က ေျပာဆိုေလ်ွာက္ၾကားသိ႐ွိလ်င္ ဆရာေတာ္တို႔ေပးရာ အပစ္ဒါဏ္ကို ခံပါမည္။
အဆိုပါ ပုရပိုက္မွတ္တမ္းတြင္ ကံမ်ားေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးဥကၠံသ ၊ ဇီးေပါက္ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးေတဇ၀ႏၲ၊ အင္းပက္လက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးကလ်ာဏ၊ ရြာသစ္ကုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးဇာဂရ ႏွင့္ ၀ါးရံုသာေက်ာင္း ဆရာေတာ္တို႔ အတူတကြ ခံ၀န္ကတိျပဳၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဆိုပါ ပုရပိုက္တြင္ ပါရွိသည့္ ၀ါးရံုသာေက်ာင္းမွာ ဘယ္လိုမွ ေမးျမန္းစံုစမ္း မရေခ်။ ေဖာ္ျပပါ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ား တည္ရွိသည့္ ေဒသတြင္းတြင္လည္း ၀ါးရံုသာ ေတာက မရွိျပန္ေခ်။ သည္ေန႔မွ မေလးရွားတြင္ ေနေသာ အင္ပင္အိုင္သားၾကီးကို ရါာကို ေမးျမန္းစံုစမ္းၾကည့္ေပးစမ္းပါ ဟု ေျပာရာ မ်က္ဆဲလဲရြာ အေနာက္ဘက္တြင္ သူတို႔ ငယ္စဥ္က ဘုရားအိုတစ္ဆူ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေျပာျပသျဖင့္ ဖုန္းအတန္အတန္ ဆက္၍ ေမးျမန္းရေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေျမာက္တာဇာတိ ဦးဘလူကို ေမးၾကည့္လ်င္ သိႏုိင္ေကာင္းသည္ဟု ဆိုၾကသျဖင့္ အင္ပင္အိုင္ရြာေန ဘၾကီး ဦးဘလူထံ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ သူတို႔ ငယ္စဥ္ (၁၀)ႏွစ္သားေလာက္ထိ အဆိုပါေနရာတြင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတိုင္ၾကီးမ်ား ရွိေသးေၾငာင္း၊ ေက်ာင္းတိုင္ အလံုး၂၅လံုးခန္႔ထိ ရွိေသးေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ေရွးယခင္က အင္ေရအိုး၊ အင္ပင္အိုင္၊ ပန္းတိမ္ကုန္း၊ ေျမာက္ေတာ၊ မ်က္ဆြဲလဲ စသည့္ ၅ရြာကို အင္ေရအိုး၅ရြာ ဟု ေခၚဆိုေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေနရာမွ ဘုရားၾကီးကို ျဖိဳခ်ျပီး ဘုရားပ်က္ထဲရွိ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို ပန္းတိမ္ကုန္းရြာေက်ာင္း (ယခင္ အင္ေရအိုးေက်ာင္းၾကီးတိုက္)ထဲတြင္ ဓာတ္ေပါင္းစု ေစတီအျဖစ္ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ယခုလက္ရွိ က်ိဳက္ထီးရိုးပံုစံတူဘုရားမွာ အဆိုပါ ဓာတ္ေပါင္းစု ဘုရားပ်က္ထဲမွ ဓာတ္ေတာ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို ထည့္သြင္းကာ အသစ္တည္ထားေသာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။ ဘၾကီးဦးဘလူတို႔ မွတ္သားမိသမ်ွတြင္ ေရွးက နာမည္ၾကီး ဆရာေတာ္ၾကီး ျဖစ္ေသာ သဂၤဇာဆရာေတာ္ ဘုုရာၾကီးပင္လ်င္ အဆိုပါ ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ တစ္၀ါ ဆိုဖူးေၾကာင္း သိရွိရသည္။ (ေမးျမန္းစံုစမ္းရေပဦးမည္၊) ဘုရားပ်က္ထဲမွ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို အင္ေရအိုးေက်ာင္းၾကီးတိုက္ထဲသို႔ ပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္ ၾကေသာ္ျငားလည္း အဆိုပါ ဘုရားပ်က္ထဲမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ကြန္႔ျမဴးေနေသးသည္ကို ဖူးေတြ႔ၾကရေၾကာင္းလည္း သိရွိရေလသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဘုရားပ်က္ေနရာသည္ ေတာင္ဖို႔သဖြယ္ အနည္းငယ္ျမင့္ေနသည္ကိုသာ ေတြ႔ရွိရေတာ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ဆက္လက္ကြန္႔ျမဴးေနခဲ့သည္ကို ေထာက္ရႈေသာ္ အဆိုပါ ဘုရားပ်က္ေနရာတြင္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ား က်န္ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ က်ႏုပ္တို႔ ထိန္းသိမ္းသင့္လွေပသည္။
No comments:
Post a Comment