မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာ
သစၥာအက်င့္မွန္ ကုသလံ သစၥံ တမံအေစာင့္ထား မုဆိုးတစ္ဆယ့္ငါး ဆိုသည့္ သိုက္စာတေဘာင္အတိုင္း ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ဆယ့္တစ္ပါးေျမာက္သည္ တ၀မ္းပူ တြင္ က်ေရာက္သည့္အတြက္ စေနသားသည္ မင္းျဖစ္ရမည္ ။ အဆိုပါ တေဘာင္အတိုင္းပင္ စေနသား သီေပါမင္းသည္ (၁၁) ဆက္ေျမာက္ မင္းျဖစ္လာေလသည္။ ေ႐ွးမင္းအဆက္ဆက္တို႔သည္ ၎တို႔ဘုရင္ျဖစ္လ်င္ ေန႔သင့္နံကိုက္ ဘုရားမ်ားကို တည္ထားကိုးကြယ္ေလ့႐ွိၾကသည္ ။ ရွင္ဘုရင္တို႔၏ ေမြးနံ ေမြးေန့ကို သိလိုေသာ္ အဆိုပါ ရွင္ဘုရင္တို႔ တည္ထားကိုးကြယ္သည့္ ဘုရားဘြဲ႔ေတာ္သည္ အဆိုပါ ရွင္ဘုရင္တို႔၏ ေမြးေန႔ေမြးနံကို ေျပာျပေပလိမ့္မည္။ ဘုရားဘြဲ႔ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုး စာလံုးသည္ ဘုရားတည္သူ ႐ွင္ဘုရင္တို႔၏ ေမြးေန႔ကို ေျပာျပေနသည္။
ဥပမာ။
သာလြန္မင္း---ဗုဒၶဟူးသား---ရာဇမဏိစူဠာ (ေကာင္းမႈေတာ္ )၊စစ္ကိုင္း ဟံသာ၀တီပါမင္း(မဟာဓမရာဇာဓိပတိ)-- ၾကာသပေတးသား-- ေလာကသရဖူ-- အင္း၀ သာယာ၀တီမင္း--ဗုဒၶဟူးသား --ေလာကေမဏိစူဠာ --ေဇာင္းကေလာကန္--က်ီကုန္း မႏၱေလး ပုဂံမင္း--ေသာၾကာသား--မဟာေလာကရံသီ(အိမ္ေတာ္ရာ) မႏၱေလး မင္းတုန္းမင္း--အဂၤါသား--ေလာကမာရဇိန္(ကုသိုလ္ေတာ္)- မႏၱေလး သီေပါမင္း--စေနသား--မာရ္ေအာင္ရတနာ--၀ါးခင္းကုန္းဘုရား--မႏၱေလး သီေပါမင္းသည္ ၁၂၄၃ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံအႏွံအျပား၌ မိတ္နံေတာ္ဘုရား ၆၉ ဆူကို တစ္ၿပိဳက္နက္ထဲ တည္လုပ္ေစသည္။ စေနသား ျဖစ္သည့္အတြက္ အဆိုပါ မိတ္နံေတာ္ဘုရားကို ရာဇမုနိ ဟူ၍ သမုတ္ေတာ္မူသည္။ မႏၱေလး ၿမိဳ႔ ၇၃/၇၄လမ္းၾကား မေနာ္ဟရီလမ္း ေတာင္ဘက္ ကပ္လ်က္ အံုအင္းေက်ာင္းတိုက္အတြင္း႐ွိ ဘုရားမ်ားထဲမွ ေတာင္စြန္ဆံုးဘုရားမွာ အဆိုပါ ရာဇမုနိဘြဲ႔မည္ခံ ၆၉ ဆူထဲမွ တစ္ဆူပင္ ျဖစ္သည္။
ေျမဒူးၿမိဳ႔၀န္ ေနမ်ိဳးမင္းလွေက်ာ္ေခါင္ အစစ္ခံခ်က္ဘုရား
သကၠရာဇ္၁၂၄၃ခုႏွစ္နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္၇ရက္ေန႔။ေျမဒူးၿမိဳ႔၀န္ ေနမ်ိဳးမင္းလွေက်ာ္ေခါင္ကို ေမးေသာ။ခ်က္။
၀န္စုေျမဒူးၿမိဳ႕မွာ မိတ္နံေတာ္ဘုရား ဆူေရ ၁ ။ ေရႊအလယ္ေၾကာင္း အင္ေထာံ၅ၿမိဳ႔မွာ။ မိတ္နံေတာ္ဘုရား ဆူေရ ၁ မ်ားကို သင့္ရာေငြေတာ္ႏွင့္ကုသိုလ္ေတာ္ပြားတည္လုပ္ရမည္ ေရႊလႊတ္ေတာ္က အမိန္႔မွာစာ ေပးအပ္ ဆင့္ဆိုရာ နာခံရပါသည္အတိုင္း။ ေရႊအလယ္ေၾကာင္း အင္ေထာံသာ ၅ၿမိဳု႔မွာ။ တည္လုပ္ရန္ ေစတီေတာ္ကို။ မိုးလအခါျဖစ္၍ အုတ္မဘုတ္ မလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ။ ဘုပ္လုပ္ၿပီး ႐ွိသည့္အုတ္ကို ႏႈန္းေတာ္အတိုင္း ၀ယ္ယူ၍ ေရႊအလယ္ေၾကာင္း အင္ေထာံသာ ၅ၿမိဳ႔မ်ားက အမ်ား၀န္စုပါ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားနည္း။ ခြဲစုေ၀ပံု ထားၿပီးလ်င္ ေရႊၾကင္၁၃ရြာက ခြဲစုက် အုတ္ခ်ပ္ေရ ၁၀၀၀၀ေက်ာ္ကို လုပ္ရပ္ေရာံ သယ္ယူပို႔ခ် ေစရမည္။ သယ္ယူခ ေငြမွာ ဘုရားႀကီးၾကပ္တည္လုပ္သူ အင္ေထာံသာ ၿမိဳ႔သူႀကီးက သယ္ယူပို႔ခ်သူတို႔သို႔ ေျပေၾကေအာင္ ေပးရမည္ ဆင့္ဆိုသယ္ယူ တည္လုပ္ပါေစသည္။ ေၾကးေငြခြဲေတာင္းရမည္ ေရႊမႉးငဘုန္းကို ကြၽန္ေတာ္က မဆင့္မဆို။ ေငြခြဲမခဲြကိုလည္း။ကြၽန္ေတာ္မသိပါ။
သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ ေရႊအလယ္ေၾကာင္းစာရင္း၀င္ ေရႊက်င္၁၃ရြာ ေဒသ၌ ေျမခုရြာသူၾကီး ငၾကြက္ျဖဴႏွင့္ ေရႊမွဴး ငဘုန္းတို႔က သသာေမဒေငြေတာ္မ်ား ႏွင့္ အျခားေငြေတာ္မ်ားကို ပိုမိုခဲြေတာင္းစားသည့္ အမႈတစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ေငြပိုမိုခဲြေတာင္းစားသံုးသည္ကို မခံမရပ္ႏိုင္ၾကေသာ ေက်းရြာ လူၾကီးမ်ား စုေပါင္း၍ ဘုရင့္ရံုးေတာ္သို တိုင္ၾကားရာမွ အမႈႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလံုး ရံုးေတာ္မွာ အစစ္ခံၾကရသည္။ ေျမဒူးျမိဳ႔၀န္ ေနမ်ိဳးမင္းလွေက်ာ္ေခါင္လည္း အစစ္ခံရေခ်ရာျမိဳ႔႔၀န္မင္းမွ အထက္ပါအတိုင္း အစစ္ခံခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဆိုပါ ပုရပိုက္မွတ္တမ္းအရဆိုေသာ္ ေရႊအလယ္ေၾကာင္းတြင္ ေျမတူးၿမိဳ႔ႏွင့္ အင္ေထာက္သာၿမိဳ႔တို႔တြင္ ရာဇမုနိ ဘုရား တစ္ဆူဆီ တည္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ အင္ေထာက္သာျမိဳ႔ကို ေရႊအလယ္ေၾကာင္းစာရင္တြင္ အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔ဟု ေခၚသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေတြ႔ရသည္။ ေရႊက်င္၁၃ရြာ စာအုပ္ကို ျပဳစုေနစဥ္က အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔၏ အမည္မ်ားကို လိုက္လံရွာေဖြရာ ဘယ္လုိမွ ရွာမရေခ်။ ေနာက္ဆံုးတြင္ လူမႈစာမ်က္ႏွာေပၚမွ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ဇမၺဴလင္းဆရာေတာ္မွ အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔ အမည္စာရင္းကို ေပးပို႔လာသျဖင့္ က်ႏုပ္၏ ေရႊက်င္၁၃ရြာ စာအုပ္တြင္ အဆိုပါ ဆရာေတာ္၏ အမည္စာရင္းအတိုင္းသာ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဇမၺဴလင္းဆရာေတာ္၏ အဆိုအတိုင္းဆိုလ်င္ အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔မွာ
၁။ ရြာရွည္ ၂။ ျမတ္သာ ၃။ ဘတ္အင္း
၄။ ျခေသၤ့အင္း ၅။ ဆီဆံုကုန္း တို႔ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဇမၺဴလင္းဆရာေတာ္က မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာ ဟု ေခၚဆိုေၾကာင္းလည္း ရွင္းျပထားေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ကား ဘယ္ရပ္ေဒသကမွန္း မေမးျမန္းလိုက္ရေခ်။ ဆရာေတာ္ေျပာသည့္ မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာ ဆိုသည့္ စကားသည္ တစ္ခုခုကို ရည္ညႊန္းေနျခင္းပင္။ ေရႊဘူးေျမဆရာေတာ္ အရွင္ နႏၵာဘာသ၏ အဆိုအရဆိုလ်င္ အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔မွာ ၁။အင္ေထာက္ျမိဳ႔ ၂။ပင္းသာျမိဳ႔ ၃။ေမာ္တုန္ျမိဳ႔
၄။ေမာ္ကယ္ျမိဳ႔ ၅။ပင္းခ်ိဳင္းျမိဳတို႔ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ သည္စာရင္းအတိုင္းဆိုလ်င္ ေရႊအလယ္ေၾကာင္းစာရင္း ပုရပိုက္တြင္ ပါရွိသည့္ နံပတ္၂၂မွ ဖတ္မရသည့္ၿမိဳ႔မွာ ပင္းသာၿမိဳ႔ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အထက္ေအာက္စာရင္းတြင္ အင္ေထာက္သာ၊ ......၊ပင္းခ်ိဳင္း၊ေမာ္တုန္၊ေမာ္ကယ္ ဟု ေရထားေလရာ အဆိုပါ ပ်က္ေနသည့္ ေနရာသည္ ပင္းသာ ဟု ယူဆရေပသည္။ အင္ေထာက္သာနယ္ကား ျမိဳ႔မကို ဗဟိုျပဳလ်က္ အေရွ႔ မူးျဖစ္ထိ၊ ေတာင္ကိုလားေသာ္ ဖက္ဆြတ္ေခ်ာင္းထိ၊ အေနာက္သို႔ ပ်ဥ္းပင္ညီေနာင္၊အေနာက္ေျမာက္ႏြားေပးေခ်ာင္း၊အေျမာက္ င္းသာေျမႏွင့္ေေက်ာခိုင္း ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဖက္ဆြတ္ေခ်ာင္းသည္ က်ြန္းလွျမိဳ႔ေဟာင္း၏ အထက္နားစတြင္ တည္ရွိသည္။ ႏြားေဘးေခ်ာင္းကား ပင္လယ္ဘူးနယ္ အေရွ႔ဖ်ား ၊ က်ြန္းလွျမိဳ႔ေဟာင္း၏ အေရွ႔ေျမာက္တည့္တည့္ ေကာလင္ ပင္လယ္ဘူး ကားလမ္း၏ ေအာက္ဘက္တြင္ တည္ရွိသည္။ ေကာလင္းဘက္မွ လာေသာ္ အေရွ႔အေနာက္လမ္း ဆံုးကာနီး ေျမာက္ဘက္သို႔ မေကြ႔မီ လမ္းမၾကီး၏ ေတာင္ဘက္တြင္ တည္ရွိသည္။ ျခံုငံုေျပာရလ်င္ ေရွးက အင္ေထာက္သာနယ္သည္ က်ြန္းလွျမိဳ႔ေဟာင္ အထက္နားမွ စတင္ကာ ပင္လယ္ဘူူးနယ္တစ္ခုလံုးသည္ အင္ေထာက္သာနယ္ ပင္ျဖစ္သည္။ ေရႊက်င္၁၃ရြာ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ႏိုင္ရန္အတြက္ အေကာင္းအတိုင္းက်န္ရွိျပီး ဖတ္ရလြယ္ကူေသာ ပုရပိုက္မ်ားကို ခြဲထုတ္ဖတ္ရႈကာ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ႏိုင္ေရးအတြက္ လံုးပန္းေနရသည္။ ပုရပိုက္အစုပ္မ်ား မႈန္မႊားေနေသာ ပုရပိုက္မ်ား ၊ပိုးကိုက္ထားေသာ ပုရပိုက္မ်ား၊ တစ္ခ်ပ္ထဲကြဲေနေသာ ပုရပိုက္အပ်က္မ်ားကို အခ်ိန္ရမွ ျပန္ဖတ္မည္ ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ သပ္သပ္ခြဲခ်န္ထားသည္။ ေရႊက်င္၁၃ရြာ စာအုပ္ထုတ္ျပီးမွ ပုရပိုပိုက္အစုပ္မ်ားကို တစ္ခုခ်င္းဆီ ျပန္ဖတ္လာခဲ့သည္။ ပုရပိုက္ကေလးတစ္ခ်ပ္မွာ မွုန္မႊားမႊားျဖင့္ ဖတ္ရခက္လွသျဖင့္ မဖတ္ပဲ ခ်န္ခ်န္ထားခဲ့သည္။ ျပီးခဲ့သည့္အပတ္က အဆိုပါ ပုပိုက္ကေလးကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ဖတ္ၾကည့္ရာ အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိလွသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
၁၂၄၃ခု ျပာသိုလျပည္႔ေက်ာ္၁၁ရက္ေန႔ ေက်းကံေခါင္း ငႏွင္ ေမးေသာခ်က္။။ ..သူၾကီးစီ …က နံေတာ္သင့္ဘုရာတီလုပ္ရန္ ဆင့္လ်င္ ဘုပ္ခ၄က်တ္ အက်၁၀ ရြာရွိ အုပ္ဖိုက အင္ေထာံသာျမိဳ႔ ဆိုက္ေရာံ သယ္ယူပို႔ရမည္။ ဆက္စာအရ ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္ဒါ၀ယ္အမႈထန္း ငဆို ငမာတို႔ကို ..အိ ံေျခ၃၂ အိ ံ အက် ငဆို ငပတ္ျဖဴ တို႔ကို ဆင့္ဆိုရာ လႊတ္ေတာ္စာခ်ြန္ျပဳ ရံုံးမွာ တင္ျပပါရေစ ငမာတို႔ … ၃ရက္ခန္႔ရွိလ်င္ ငနီတာ အထက္ ဘုရားတည္လုပ္မည့္ အင္ေထာံသာ စီရင္စု လႊတ္တိုက္ရြာသို႔ လာေရာံ ေျမဒူးျမိဳ႔ရံုးတြင္ စာခြ်န္ေတာ္ တင္ျပရာ ခုႏွိမ္ေၾကာင္းကိုေျပာလာ ေတာင္ဒါး၀ယ္အမႈ ငနီတာ ငေရႊစပ္တို႔က ၁၃ရြာနည္း ၁အိ ံလ်င္ ၁ိက် ကၽြန္ေတာ္ အမႈထန္း ၃၀၂အိ ံ(၃၂အိမ္) …တို႔က ေရႊက်င္၁၃ရြာနည္း ငွားရန္းရစ္ပါ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေငြဒဂၤါး ၃၂၀ ငွားရန္းရစ္ပါ ေျပာသည္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က အင္ေထာံသာျမိဳ႔ ဘုရားတီအုပ္ကို ငွားရန္းလုပ္။
သီေပါမင္း၏ အမိန္႔အရ မိတ္နံေတာ္ဘုရားမ်ား ေရႊအလယ္ေၾကာင္းေဒသ ေျမတူးျမိဳ႔တြင္ တစ္ဆူ ၊ အင္ေထာက္သာျမိဳ႔တြင္ တစ္ဆူ တည္လုပ္ရမည္ဟု ဆင့္ဆိုသျဖင့္ ေရႊက်င္၁၃ရြာေဒသမွလည္း ဘုရားတည္လုပ္ရန္အတြက္ အုပ္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေပးၾကရသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေရႊက်င္၁၃ရြာ ေျမခုစီရင္စု ေက်းကန္ ရြာသားမ်ားလည္း အုတ္ပို႔ေပးရမည့္အထဲတြင္ ပါ၀င္ေလရာ ေတာင္ထား၀ယ္အမႈထမ္း ငဆိုႏွင့္ ငမာတို႔က ဘုရားတည္လုပ္မည့္ အင္ေထာက္သာ စီရင္စု လႊတ္တိုက္ရြာသို႔ သြားေရာက္ကာ အျခားရြာမ်ား နည္းတူ လႊတ္တိုက္ရြာတြင္ အုတ္မ်ား ကို ငွားရမ္း ဖုတ္လုပ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ အဆိုပါ ပုရပိုက္ အတိုင္းဆိုေသာ္ လႊတ္တိုက္ရြာသည္ အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔တြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရျပီး ရာဇမုနိဘုရားတစ္ဆူ လႊတ္တိုက္ရြာတြင္ တည္ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ လႊတ္တိုက္ရြာတြင္ သီေပါမင္း တည္ခဲ့သည္ ရာဇမုနိဘုရား ႐ွိမ႐ွိ ကို စံုစမ္းရမည္ဆိုေသာအခါ ရြာေဟာင္းက သဖန္းဆိပ္ ဆည္ေအာက္ေရာက္သြားျပီ ျဖစ္သျဖင့္ မလြယ္ကူလွေတာ့ေခ်။ ေရႊအလယ္ေၾကာင္း႐ွိ အျခားၿမိဳ႕ရြာမ်ားတြင္ ဘုရားမတည္ပဲ ေျမတူးႏွင့္ လႊတ္တိုက္ရြာကို တည္ခဲ့ ေလသနည္းဟု စဥ္းစားမိရာ သီေပါမင္းသည္ စေနသားျဖစ္သည့္အတြက္ စေနနံ ေျမတူးႏွင့္ လႊတ္တိုက္ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ဟန္ တူေပသည္။ မႏၲေလးျမိဳ႔ ျမိဳ႔သစ္ၾကီးထဲရွိ အုံးအင္းဘုရား၀င္းထဲမွ ရာဇမုနိ ဘုရားကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ထိုေခတ္အခါ မႏၲေလးျမိဳ႔၏ နယ္နိမိတ္အျပင္ရွိ ဆူးျဖဴတန္းရြာ၏ အဂ္ါေထာင့္တြင္ တည္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆူျဖဴတန္းရြာမွ ယခုလက္ရွိ တရုတ္သံရံုးႏွင့္ အိုးရွင္း ပတ္၀န္းက်င္တြင္ရွိသည္။ ဆူးျဖဴတန္းရြာ၏ အေရွ႔ဘက္တည့္တည့္တြင္ ၾကပ္ရွာေတာရြာ တည္ရွိသည္။ အံုးအင္းဘုရားဟု ေခၚေသာ္ျငားလည္း အမွန္စင္စစ္မွာ ရွင္ပင္အင္းဦး (သို႔မဟတ္) အင္းဦးဘုရား ျဖစ္သည္။ ေဇာင္းကေလာကန္ဦးတြင္ တည္ခဲ့သျဖင့္ အင္းဦး ဘုရားဟု ေခၚရာမွ ကာလေရြ႔ေလ်ာလာသျဖင့္ အံုးအင္း ဘုရား ဟူ၍ေခၚေနၾကျခင္းပင္။ အံုးအင္းဘုရား၀င္းထဲရွိ ရာဇမုနိေစတီမွာ လိုဏ္ေခါင္းမ်ား ပါရွိျပီး အထဲတြင္ ရုပ္ ပ႔ြားေတာ္ ေလးဆူကို တစ္မ်က္ႏွာလ်င္ တစ္ဆူက်ဆီ ပူေဇာ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သို႔ႏွင့္ အျခားအရပ္မ်ားသည္ တ၀မ္းပူႏွင့္ ဆံုးမဆံုး ၊ အဂၤါေထာင့္တြင္ ရွိမရွိ စံုစမ္းၾကည့္မိရာ ၀မ္းတြင္းျမိဳ႔ႏွင့္ ဓမၼ၀တီ(ရြာသစ္ၾကီး) ရာဇမုနိ တစ္ဆူဆီရွိၾကျပီး အဆိုပါ ျမိဳ႔မ်ား၏ အဂၤါေထာင့္တြင္ တည္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေရစၾကိဳနယ္ ဇီးေတာရြာတြင္ တစ္ဆူရွိသည္ဟု သိရေသာ္လည္း မင္းတုန္းမင္းတည္သည္ ဟု ဆိုၾကသည္။ က်ႏုပ္၏ အယူအဆကား သီေပါမင္းတည္သည့္ ရာဇမုနိဘုရားပင္ ျဖစ္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ လႊတ္တိုက္ရြာေဟာင္းဘက္မွ မိတ္ေဆြမ်ားကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာ လႊတ္တိုက္ရြာ၏ အဂၤါေထာင့္တြင္ ဘုရားပ်က္မ်ား မ်ားစြာ ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ဆည္ေရက်ခ်ိန္က အဆိုပါ ဘုရာမ်ားထဲမွ ေတာင္စြန္ဆံုး တစ္ဆူသာလ်င္ ျပန္လည္ဖူးျမင္ရေၾကာင္း သိရသည္။ လႊတ္တိုက္ရြာသားမ်ားကိုကား ရာဇမုနိဘုရား အေၾကာင္း ေမးျမန္း မရေတာ့ေခ်။ ေျမဒူးျမိဳ႔၏ အဂၤါေထာင့္တြင္ သိေပါမင္း၏ ရာဇမုနိ ဘုရား ရွိမရွိကို စံုစမ္းၾကည့္ၾကရေပဦးသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ပုရပိုက္အစုပ္ကေလးတစ္ခ်ပ္သည္ သမိုင္းကြက္လပ္တစ္ခုကို ျဖည့္ေပး ေနေသး သည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ က်ႏုပ္တို႔ ၀မ္းေျမာက္ၾကရေပမည္။ အဆိုပါ ပုရပိုက္ကေလး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ လႊတ္တိုက္ရြာသည္ အင္ေထာက္သာ၅ျမိဳ႔စာရင္း၀င္ ရြာတစ္ရြာ ျဖစ္သည္ကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည္။ ဤသုိ႔ဆိုလ်င္ က်ႏုပ္တို႔သည္ အထက္က ဇမၺဴလင္းဆရာေတာ္ ေျပာျပသည့္ မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာ ဟူသည္ မည္သည့္ေက်းရြာမ်ားကို ရည္ညႊန္းေခ်သနည္း။ ရွာေဖြၾကရေပဦးမည္။ ေရွးက ပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ အေၾကာင္းမဲ့ စာခ်ိဳးထားခဲ့ဟန္မတူေခ်။ ပုရပိုက္ထဲတြင္ ေတြ႔ရသည့္ အင္ေထာက္သာ စီရင္စုအ၀င္ လႊတ္တိုက္ရြာသည္ က်ြန္းလွျမိဳ႔ေဟာင္း၏ အထက္ဘက္ မူးျမစ္၏ အေနာက္ဘက္ကမ္း မူးေကြ႔ထဲတြင္ တည္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ လႊတ္တိုက္ရြာ၏ ေအာက္ဘက္နားစ မူးအေရွ႔ဘက္ကမ္းရွိ တင္းတိန္ရန္ရြာသည္ကား ေျမဒူးျမိဳ႔ ၀န္စုနယ္ေျမထဲတြင္ ပါ၀င္သည္။ တင္းတိန္ရန္ႏွင့္အတူ မူးအေရွ႔ဘက္ကမ္းရွိ အရင္းေကာင္း၊ ပလူသာ ၊ ပန္းမရဲ၊ မေတာင္ စသည္ရြာမ်ားသည္လည္း ေျမဒူးၿမိဳ႕ ၀န္စုပါနယ္ေျမမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ပန္းမရဲထိသည္ ေျမဒူးေျမျဖစ္လ်င္ အဆိုပါ ပန္းမရဲ ေအာက္ဘက္ရွိ ဘတ္အင္းရြာသည္လည္း ေျမဒူးေအာက္မွာပင္ ႐ွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ဇမၺဴလင္းဆရာေတာ္က မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာ စာရင္းတြင္ ဘတ္အင္းရြာကို အင္ေထာက္သာ စာရင္း၀င္ ဟု ဆိုထားျပန္ေခ်ရာ က်ႏုပ္တို႔ ထပ္မံ ေလ့လာၾကရေပဦးမည္။ ျပန္လည္ ေမးျမန္း ၾကည့္ရန္ကလည္း ဇမၺဴလင္းဆရာေတာ္သည္ ဘယ္ကမွန္းမသိရေခ်။ ျပန္႐ွာလို႔ကလည္း မလြယ္ျပန္ေခ်။သူ႔တြင္ အေထာက္အထား တစ္ခုခု႐ွိခဲ့၍သာလ်င္ ေရးပို႔ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာဆိုသည္က မူးျမစ္၏ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ျမစ္ေကြ႔ထဲရွိ လႊတ္တိုက္ စသည့္ ရြာမ်ားမွ စၿပီး အင္ေထာက္သာ စာရင္းထဲ စ၀င္ၿပီး သူ႔ေအာက္ဘက္က ရြာမ်ားက ကြၽန္းလွေရႊနယ္ထဲတြင္ ပါ၀င္သည့္ အေၾကာင္း အလြယ္တကူ မွတ္သားႏိုင္ေစရန္ အလို႔ငွာ မူးေကြ႔ငါးရြာ အင္ေထာက္သာ ဟူ၍မ်ား စာခ်ိဳး ထားခဲ့ၾကသေလာ။သုေတသန ဆက္လက္ ျပဳၾကရေပဦးမည္။
No comments:
Post a Comment