ပီးခံ႔တဲ့ရက္ကပိုင္းေတြက ခ်င္းတြင္းေလွေမွာက္တဲ့ သတင္းေတြ လိုက္ဖတ္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ ပို႔စ္ေတြမွာ ေသသြားသူတို႔ရဲ႕ အေလာင္းေကာင္ေတြကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး တင္ျပေနၾကတာေတြ႔ေတာ့ ျမင္လို႔ကလည္း မေကာင္း။ေသသြားသူေတြအတြက္လည္း စိတ္ကမေကာင္း။
မေန႔ကတစ္ခါ ၀န္ႀကီးေတြ စက္ေလွေမွာက္သည့္ေနရာမွာ ႏွာေခါင္းပိတ္ေတြနဲ႔ လိုက္လံၾကည့္႐ႈတာ ျမင္ျပန္ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ေတာ့ ေဒါသျဖစ္မိသည္။ေသသြားတဲ့ လူေတြမွ အားမနာေပါ့။ႏွာေခါင္းေတြ ပိတ္လို႔ေပါ့။
အဲသည္လို ၀န္ႀကီးေတြ ႏွာေခါင္းစည္းေတြနဲ႔ ျမင္လိုက္ေတာ့ ခုနစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ သြားသတိယမိလိုက္သည္။က်ႏုပ္တို႔သည္ ေက်းလက္ေဒသ၌ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရသျဖင့္ အပုပ္နံ႔မ်ိဳးစံု ၾကံဳဘူးသည္။ေခြးေသပုတ္ ေႁမြပုတ္ ႂကြက္ပုတ္ စသျဖင့္ တိရစၦာန္ေပါင္းစံု တို႔၏ အပုပ္နံ႔မ်ိဳးစံု ၾကံဳခဲ့ရဘူးသည္။
အပုပ္နံ႔မ်ိဳးစံုတြင္ကား လူေသပုပ္န႔ံသည္ အဆိုး၀ါးဆံုးပင္။
၁၉၈၄ခုႏွစ္ က်ႏုပ္ခုနစ္တန္းႏွစ္က မိုးရာသီတစ္ေန႔တြင္ ရြာထဲမွ ေဒၚမိေစာႀကီး လူႀကီးေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္႐ွာသည္။သူကြယ္လြန္ေသာ္ သူ႔သားသမီးမ်ားက ဖ်ာပံု ဘိုကေလးစသျဖင့္ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာဆီ အိမ္ေထာင္က်သူတို႔က ႐ွိသည္။သို႔ႏွင့္ သားသမီးစံုၫီစြာ သျဂၤ ိဳဟ္ႏိုင္ရန္ ဆိုၿပီး အသုဘႀကီးကို ၁၃ရက္ထားေလသည္။ထိုစဥ္က က်ႏုပ္တို႔ ေဒသ၌ လူတစ္ေယာက္ေသေသာ္ ခ်က္ခ်င္းေျမျမႇဳပ္သည့္ ဓေလ့က သိပ္မ႐ွိ။အနည့းဆံု ငါးရက္ေတာ့ အိမ္မွာ ထားသည္။ၿပီးမွ သျဂၤ ိဳဟ္ၾကသည္။လူတစ္ေယာက္ေသေသာ္ ထိုရပ္ကြက္မွ လူမ်ားက ေတာထဲသို႔ ခ်က္ခ်င္းထြက္၍ အံုတံုခုတ္သြားၾကသည္။က်န္ရစ္သည့္ရြာသားမ်ားက အသုဘေခါင္းစပ္ၾကသည္။အံုတံုခုတ္သူမ်ား ျပန္လာလ်င္ အံုတံုပင္၏အေခါက္ကို ဓားျဖင့္ ျခစ္၍ ခြာၾကသည္။ရလာသည့္ အံုတံုအေခါက္မ်ားကို သဲဆပ္ျပာရည္ႏွင့္ ေရာ၍ နယ္ၾကသည္။ထိုအခါ ပန္းရံဆရာမ်ားသံုးသည့္ အဂၤေတကဲ့သို႔ ျဖစ္လာသည္။အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာျပရေသာ္ ငခ်ိပ္ေကာက္ညႇင္းကို ေမာင္းဆံုထဲ ထည့္ေထာင္းထားသည့္ ေခါျပင္ႀကီႏွင့္ တူေလသည္။ထိုကဲ့သို႔ နယ္ၿပီးေသာ္ အႏွီအံုတံုပလာစတာႀကီးကို အသုဘေခါင္း၏ အတြင္းဘက္မွေန၍ တျပင္လ့ံုးအႏွံ႔ သရြတ္ၾကံရသည္။ၿပီးလ်င္ အသုဘႀကီးကို ကြၽန္းရြက္မ်ားႏွင့္ ပတ္ကာ ႀကိဳးႏွင့္ တုၿပီး စည္းၾကသည္။ၿပီးလ်င္ အေခါင္းထဲထည့္ကာ အေပၚမွ ႏြာေခ်းမႈန္႔မ်ား ေခါင္းအျပည့္ ထည့္လိုက္သည္။အံုတံုခံသည္မွာ အသုဘႀကီး ပုပ္ပြလာေသာ္ ေခါင္းအျပင္သို႔ အရည္မ်ားထြက္က်မလာ်စရန္ႏွင့္ ႏြားခ်ီ
မႈန္႔မွာ အနံ႔အသက္မ်ား မထြက္လာေစရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ကလို လုပ္ထားသည့္ၾကားမွ အနံ႔ထြက္လာလ်င္ေတာ့ ေက်ာက္ဖရံုသိီးႀကီးကို အသုဘေခါင္းေပၚ တင္ထားလိုက္ၾကသည္။ဤသည္ကား က်ႏုပ္တို႔ငယ္စဥ္က က်ႏုပ္တို႔ေဒသမွ အသုဘဓေလ့ပင္။ေ႐ွးကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ့ေသာ စနစ္ႏွင့္ ဓေလ့ပင္။ယခုမ႐ွိေတာ့ေခ်။ယခုေခတ္ကေလမ်ားကား ဘာမ် မသိၾကေတာ့ေခ်။အႏွိအံုတံုပင္ကား ေ႐ွးယခင္ ဘုရင့္ထံဆက္သၾကရသည့္ ၁၂ရပ္မင္းမႈတြင္ အပါအ၀င္ပင္ျဖစ္သည္။ဘုရားတည္ေက်ာင္းေဆာက္ရာ၌ အဂၤေတေဖ်ာ္ရန္ အံုတံုကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကရသည္။
အထက္က ဆိုခဲ့သလို ေဒၚမိေစာ အသုဘႀကီး ၁၂ရက္အၾကာတြင္ ဖက္ခြက္ထိုးသည္။ရြာရပ္ဓေလ့ကား အလႉ အသုဘ စသည္တို႔၌ ပြဲစေန႔ကို ဖပ္ခြက္ထိုးေန႔ဟုေခၚၾကသည္။ေန႔ထိ က်ႏုပ္တို႔ ေရႊက်င္ ၁၃ရြာေဒသ၌ ေခၚၾကတုန္းပင္။ေ႐ွးယခင္က ပန္းကန္းခြက္ေယာက္မ်ား မ႐ွိေသးရာ အင္ဖက္ကို ထမင္းထည့္စားရန္ အုန္းတံကို အသံုျပဳ၍ ထမင္းထည့္စားရန္
ဖက္ခြက္မ်ား ထိုးၾကရသည္။ပြဲစရက္တြင္ ဖက္ခြက္မ်ား ထိုးၾကရသျဖင့္ ထိုစဥ္တကည္းက ဖက္ခြက္ထိုးဟု ေခၚခဲ့ၾကေလသည္။
အႏွီေဒၚမိေစာႀကီး ဖက္ခြက္ထိုးသည့္ ေန႔ကတဲ့က တည္းက အျင်ိမ့္ကလည္း ငွါးထားသမို႔ အသုဘပြဲက ဆိုင္း၀ိုင္းႏွင့္ အၿငိမ့္ႏွင့္မို႔ လူကအေတာ္စည္သည္။က်ႏုပ္တို႔ကေလးေတြကလည္း အၿငိမ့္မင္းသမီး ဧယ်ာဥ္က်ဴးးသည္ကို တေမ့တေမာ ၾကည့္ၾကကုန္သည္။
အၿငိမ္းကလည္းကေကာင္းတုန္း မိုးကလည္း သည္းႀကီးမည္းႀကီး ရြာခ်ေတာ့သည္။မိုးကလည္း အဆက္မျပတ္ရြာေတာ့ ရြာထဲက ေအာက္လမ္းဆရာႀကီး ဦးသိန္းလြင္ကို ပင့္ၿပီး မိုးတားခိုင္းသည္။အႏွီဦးသိန္းလြင္ႀကီးလည္း ႐ွင္ဥပဂုတ္႐ုပ္မ်ားကို ေလပန္းထဲထည့္ကာ မိုတားေလသည္။မိုးကမတိတ္ပဲ ပိုရြာလာရာ အဆိုပါ အ႐ုပ္မ်ားထည့္ထားသည့္ လင္ပန္းႀကီးပါ ေမ်ာသြားၿပီး အ႐ုပ္မ်ားလည္း အစပင္႐ွာမရေတာ့။
ေနာက္ရက္ၾကေတာ့ အသုဘခ်ၾကသည္။ကရ၀ိတ္ရထားျပသတ္ႀကီးျဖင့္ တြန္းလာကာ အသုဘ ခ်လာၾကသည္။က်ႏုပ္လည္း ေက်ာင္းပိတ္သျဖင့္ ထိုေန႔က သင္းခ်ိဳင္းင္ကုန္း ေတာင္ဘက္က ေျမပဲခင္း ေစာင့္ေနရသည္။မိုးကလည္း မရပ္ေသး။သို႔ႏွင့္ မိုးထဲေရထဲ အသုခ်ၿပီး ျပန္သြားၾကသည္။က်န္ရစ္သည္က ဦးဖိုးဟန္ ဦးေငြေမာင္ စသည့္ အသုဘ မီး႐ိႈ့မည့္ သူမ်ား။ခနေနေတာ့ အသုဘေခါင္းႀကိ္းကို ထင္းပံုေပၚတင္ၿပီး မီး႐ိႈ့ဖို႔ လုပ္ၾကသည္။မီးက ဘယ္လိုမွ ေမႊးမရ။မိုးက အသည္းအသန္ရြာေနသည္။သို႔ႏွင့္ ဦးဖိုးဟႏ္ုႀကီးက က်ႏုပ္တဲထဲက က်ႏုပ္မီးဖိုမွ ထင္းေခ်ာင္းႀကိ္းမ်ား လာယူၿပီး မီး႐ိႈ့သည္။မီးရီု႔မယ္ဆိုေတာ့ အသုဘအေခါင္းႀကီး ေျပာင္ျပန္ေမွာခ်လိုက္သည္။မိတ္ေဆြမ်ား စဥ္းစားၾကည့္ပါေလ။ဆယ့္ေလးငါးရက္ အေခါင္းထဲ ထည့္ထားေသာ အသုဘအေခါင္းႀကီး ဖြင့္ခ်လိုက္ေသာအခါ ဆိုး၀ါးလွသည့္အနံ႔ႀကီးက က်ႏုပ္ဆီ ေတာက္ေလ်ာက္ေရာက္လာသည္။ေလက ေျမာက္ဘက္က တိုက္ေနေတာ့ အနံ႔အားလံုးက က်ႏုပ္ဆီသို႔သာ ေျပးလာေတာ့သည္။မိုးကလည္း သဲသဲမဲမဲ ရြာေနေတာ့ ဘယ္မွ ထြက္ေျပးလို႔မရ။က်ႏုပ္မွာ သည္အတိုင္းသာ တဲထဲ ထိုင္ေနရေတာ့သည္။နာရီ၀က္ေလာက္ ေအာ္ဂလီဆန္လွေသာ အနံ႔ႀကီး ႐ွဴယင္း သင္းခ်ိဳင္းကုန္းဆီ ၾကည့္ေနရာမွ ခနေနေတာ့ မီးေတြက အတင္းေတာက္လာေတာ့သည္။လူေသက က်လာေသာ အဆီမ်ားမီးထဲက်ေလ လူေသႀကီးက မီးကေလာင္ေလေလ။ဒါေၾကာင့္ ေ႐ွးလူႀကီးမ်ားက ေျပာသည္။အေသေကာင္မီးစြဲသြားရင္ ထင္းမလိုေတာ့ဘူးတဲ့။က်ႏုပ္မွာ လက္ေတြ႔မို႔ ယံုရေခ်သည္။သို႔ကလို႔ လူေသႀကီး မီးစြဲေလာင္ေသာ္ အပုပ္နံ႔မ်ားေပ်ာက္ကာ အေညႇာ္နံ႔မ်ား ေရာက္လာျပန္ေခ်သည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ က်ႏုပ္ဖခင္ႀကီးလည္း မိုးထဲေလထဲ က်ႏုပ္ေၾကာက္ေနမည္စိုးသျဖင့္ ေရာက္လာရာ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အေညႇာ္နံ႔ကို ရ်ဴရင္ း တဲထဲဆက္ ထိုင္ေနရေတာ့သည္။
ဤေရြ႔ဤမွ် ဆိုး၀ါးလွေသာ အပုပ္န႔ံကား က်ႏုပ္တစ္သက္ ထိုတစ္ႀကိမ္သာ ၾကံဳဖူးေတာ့သည္။လူတို႔သည္ကား အစာေပါင္းစံုစားၾကသျဖင့္ အျခားသတၱ၀ါေတြထက္ ပို၍ ပုပ္ေခ်သေလာ။ က်ႏုပ္မသိေတာ့ေခ်။
မေန႔ကတစ္ခါ ၀န္ႀကီးေတြ စက္ေလွေမွာက္သည့္ေနရာမွာ ႏွာေခါင္းပိတ္ေတြနဲ႔ လိုက္လံၾကည့္႐ႈတာ ျမင္ျပန္ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ေတာ့ ေဒါသျဖစ္မိသည္။ေသသြားတဲ့ လူေတြမွ အားမနာေပါ့။ႏွာေခါင္းေတြ ပိတ္လို႔ေပါ့။
အဲသည္လို ၀န္ႀကီးေတြ ႏွာေခါင္းစည္းေတြနဲ႔ ျမင္လိုက္ေတာ့ ခုနစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ သြားသတိယမိလိုက္သည္။က်ႏုပ္တို႔သည္ ေက်းလက္ေဒသ၌ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရသျဖင့္ အပုပ္နံ႔မ်ိဳးစံု ၾကံဳဘူးသည္။ေခြးေသပုတ္ ေႁမြပုတ္ ႂကြက္ပုတ္ စသျဖင့္ တိရစၦာန္ေပါင္းစံု တို႔၏ အပုပ္နံ႔မ်ိဳးစံု ၾကံဳခဲ့ရဘူးသည္။
အပုပ္နံ႔မ်ိဳးစံုတြင္ကား လူေသပုပ္န႔ံသည္ အဆိုး၀ါးဆံုးပင္။
၁၉၈၄ခုႏွစ္ က်ႏုပ္ခုနစ္တန္းႏွစ္က မိုးရာသီတစ္ေန႔တြင္ ရြာထဲမွ ေဒၚမိေစာႀကီး လူႀကီးေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္႐ွာသည္။သူကြယ္လြန္ေသာ္ သူ႔သားသမီးမ်ားက ဖ်ာပံု ဘိုကေလးစသျဖင့္ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာဆီ အိမ္ေထာင္က်သူတို႔က ႐ွိသည္။သို႔ႏွင့္ သားသမီးစံုၫီစြာ သျဂၤ ိဳဟ္ႏိုင္ရန္ ဆိုၿပီး အသုဘႀကီးကို ၁၃ရက္ထားေလသည္။ထိုစဥ္က က်ႏုပ္တို႔ ေဒသ၌ လူတစ္ေယာက္ေသေသာ္ ခ်က္ခ်င္းေျမျမႇဳပ္သည့္ ဓေလ့က သိပ္မ႐ွိ။အနည့းဆံု ငါးရက္ေတာ့ အိမ္မွာ ထားသည္။ၿပီးမွ သျဂၤ ိဳဟ္ၾကသည္။လူတစ္ေယာက္ေသေသာ္ ထိုရပ္ကြက္မွ လူမ်ားက ေတာထဲသို႔ ခ်က္ခ်င္းထြက္၍ အံုတံုခုတ္သြားၾကသည္။က်န္ရစ္သည့္ရြာသားမ်ားက အသုဘေခါင္းစပ္ၾကသည္။အံုတံုခုတ္သူမ်ား ျပန္လာလ်င္ အံုတံုပင္၏အေခါက္ကို ဓားျဖင့္ ျခစ္၍ ခြာၾကသည္။ရလာသည့္ အံုတံုအေခါက္မ်ားကို သဲဆပ္ျပာရည္ႏွင့္ ေရာ၍ နယ္ၾကသည္။ထိုအခါ ပန္းရံဆရာမ်ားသံုးသည့္ အဂၤေတကဲ့သို႔ ျဖစ္လာသည္။အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာျပရေသာ္ ငခ်ိပ္ေကာက္ညႇင္းကို ေမာင္းဆံုထဲ ထည့္ေထာင္းထားသည့္ ေခါျပင္ႀကီႏွင့္ တူေလသည္။ထိုကဲ့သို႔ နယ္ၿပီးေသာ္ အႏွီအံုတံုပလာစတာႀကီးကို အသုဘေခါင္း၏ အတြင္းဘက္မွေန၍ တျပင္လ့ံုးအႏွံ႔ သရြတ္ၾကံရသည္။ၿပီးလ်င္ အသုဘႀကီးကို ကြၽန္းရြက္မ်ားႏွင့္ ပတ္ကာ ႀကိဳးႏွင့္ တုၿပီး စည္းၾကသည္။ၿပီးလ်င္ အေခါင္းထဲထည့္ကာ အေပၚမွ ႏြာေခ်းမႈန္႔မ်ား ေခါင္းအျပည့္ ထည့္လိုက္သည္။အံုတံုခံသည္မွာ အသုဘႀကီး ပုပ္ပြလာေသာ္ ေခါင္းအျပင္သို႔ အရည္မ်ားထြက္က်မလာ်စရန္ႏွင့္ ႏြားခ်ီ
မႈန္႔မွာ အနံ႔အသက္မ်ား မထြက္လာေစရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ကလို လုပ္ထားသည့္ၾကားမွ အနံ႔ထြက္လာလ်င္ေတာ့ ေက်ာက္ဖရံုသိီးႀကီးကို အသုဘေခါင္းေပၚ တင္ထားလိုက္ၾကသည္။ဤသည္ကား က်ႏုပ္တို႔ငယ္စဥ္က က်ႏုပ္တို႔ေဒသမွ အသုဘဓေလ့ပင္။ေ႐ွးကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ့ေသာ စနစ္ႏွင့္ ဓေလ့ပင္။ယခုမ႐ွိေတာ့ေခ်။ယခုေခတ္ကေလမ်ားကား ဘာမ် မသိၾကေတာ့ေခ်။အႏွိအံုတံုပင္ကား ေ႐ွးယခင္ ဘုရင့္ထံဆက္သၾကရသည့္ ၁၂ရပ္မင္းမႈတြင္ အပါအ၀င္ပင္ျဖစ္သည္။ဘုရားတည္ေက်ာင္းေဆာက္ရာ၌ အဂၤေတေဖ်ာ္ရန္ အံုတံုကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကရသည္။
အထက္က ဆိုခဲ့သလို ေဒၚမိေစာ အသုဘႀကီး ၁၂ရက္အၾကာတြင္ ဖက္ခြက္ထိုးသည္။ရြာရပ္ဓေလ့ကား အလႉ အသုဘ စသည္တို႔၌ ပြဲစေန႔ကို ဖပ္ခြက္ထိုးေန႔ဟုေခၚၾကသည္။ေန႔ထိ က်ႏုပ္တို႔ ေရႊက်င္ ၁၃ရြာေဒသ၌ ေခၚၾကတုန္းပင္။ေ႐ွးယခင္က ပန္းကန္းခြက္ေယာက္မ်ား မ႐ွိေသးရာ အင္ဖက္ကို ထမင္းထည့္စားရန္ အုန္းတံကို အသံုျပဳ၍ ထမင္းထည့္စားရန္
ဖက္ခြက္မ်ား ထိုးၾကရသည္။ပြဲစရက္တြင္ ဖက္ခြက္မ်ား ထိုးၾကရသျဖင့္ ထိုစဥ္တကည္းက ဖက္ခြက္ထိုးဟု ေခၚခဲ့ၾကေလသည္။
အႏွီေဒၚမိေစာႀကီး ဖက္ခြက္ထိုးသည့္ ေန႔ကတဲ့က တည္းက အျင်ိမ့္ကလည္း ငွါးထားသမို႔ အသုဘပြဲက ဆိုင္း၀ိုင္းႏွင့္ အၿငိမ့္ႏွင့္မို႔ လူကအေတာ္စည္သည္။က်ႏုပ္တို႔ကေလးေတြကလည္း အၿငိမ့္မင္းသမီး ဧယ်ာဥ္က်ဴးးသည္ကို တေမ့တေမာ ၾကည့္ၾကကုန္သည္။
အၿငိမ္းကလည္းကေကာင္းတုန္း မိုးကလည္း သည္းႀကီးမည္းႀကီး ရြာခ်ေတာ့သည္။မိုးကလည္း အဆက္မျပတ္ရြာေတာ့ ရြာထဲက ေအာက္လမ္းဆရာႀကီး ဦးသိန္းလြင္ကို ပင့္ၿပီး မိုးတားခိုင္းသည္။အႏွီဦးသိန္းလြင္ႀကီးလည္း ႐ွင္ဥပဂုတ္႐ုပ္မ်ားကို ေလပန္းထဲထည့္ကာ မိုတားေလသည္။မိုးကမတိတ္ပဲ ပိုရြာလာရာ အဆိုပါ အ႐ုပ္မ်ားထည့္ထားသည့္ လင္ပန္းႀကီးပါ ေမ်ာသြားၿပီး အ႐ုပ္မ်ားလည္း အစပင္႐ွာမရေတာ့။
ေနာက္ရက္ၾကေတာ့ အသုဘခ်ၾကသည္။ကရ၀ိတ္ရထားျပသတ္ႀကီးျဖင့္ တြန္းလာကာ အသုဘ ခ်လာၾကသည္။က်ႏုပ္လည္း ေက်ာင္းပိတ္သျဖင့္ ထိုေန႔က သင္းခ်ိဳင္းင္ကုန္း ေတာင္ဘက္က ေျမပဲခင္း ေစာင့္ေနရသည္။မိုးကလည္း မရပ္ေသး။သို႔ႏွင့္ မိုးထဲေရထဲ အသုခ်ၿပီး ျပန္သြားၾကသည္။က်န္ရစ္သည္က ဦးဖိုးဟန္ ဦးေငြေမာင္ စသည့္ အသုဘ မီး႐ိႈ့မည့္ သူမ်ား။ခနေနေတာ့ အသုဘေခါင္းႀကိ္းကို ထင္းပံုေပၚတင္ၿပီး မီး႐ိႈ့ဖို႔ လုပ္ၾကသည္။မီးက ဘယ္လိုမွ ေမႊးမရ။မိုးက အသည္းအသန္ရြာေနသည္။သို႔ႏွင့္ ဦးဖိုးဟႏ္ုႀကီးက က်ႏုပ္တဲထဲက က်ႏုပ္မီးဖိုမွ ထင္းေခ်ာင္းႀကိ္းမ်ား လာယူၿပီး မီး႐ိႈ့သည္။မီးရီု႔မယ္ဆိုေတာ့ အသုဘအေခါင္းႀကီး ေျပာင္ျပန္ေမွာခ်လိုက္သည္။မိတ္ေဆြမ်ား စဥ္းစားၾကည့္ပါေလ။ဆယ့္ေလးငါးရက္ အေခါင္းထဲ ထည့္ထားေသာ အသုဘအေခါင္းႀကီး ဖြင့္ခ်လိုက္ေသာအခါ ဆိုး၀ါးလွသည့္အနံ႔ႀကီးက က်ႏုပ္ဆီ ေတာက္ေလ်ာက္ေရာက္လာသည္။ေလက ေျမာက္ဘက္က တိုက္ေနေတာ့ အနံ႔အားလံုးက က်ႏုပ္ဆီသို႔သာ ေျပးလာေတာ့သည္။မိုးကလည္း သဲသဲမဲမဲ ရြာေနေတာ့ ဘယ္မွ ထြက္ေျပးလို႔မရ။က်ႏုပ္မွာ သည္အတိုင္းသာ တဲထဲ ထိုင္ေနရေတာ့သည္။နာရီ၀က္ေလာက္ ေအာ္ဂလီဆန္လွေသာ အနံ႔ႀကီး ႐ွဴယင္း သင္းခ်ိဳင္းကုန္းဆီ ၾကည့္ေနရာမွ ခနေနေတာ့ မီးေတြက အတင္းေတာက္လာေတာ့သည္။လူေသက က်လာေသာ အဆီမ်ားမီးထဲက်ေလ လူေသႀကီးက မီးကေလာင္ေလေလ။ဒါေၾကာင့္ ေ႐ွးလူႀကီးမ်ားက ေျပာသည္။အေသေကာင္မီးစြဲသြားရင္ ထင္းမလိုေတာ့ဘူးတဲ့။က်ႏုပ္မွာ လက္ေတြ႔မို႔ ယံုရေခ်သည္။သို႔ကလို႔ လူေသႀကီး မီးစြဲေလာင္ေသာ္ အပုပ္နံ႔မ်ားေပ်ာက္ကာ အေညႇာ္နံ႔မ်ား ေရာက္လာျပန္ေခ်သည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ က်ႏုပ္ဖခင္ႀကီးလည္း မိုးထဲေလထဲ က်ႏုပ္ေၾကာက္ေနမည္စိုးသျဖင့္ ေရာက္လာရာ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အေညႇာ္နံ႔ကို ရ်ဴရင္ း တဲထဲဆက္ ထိုင္ေနရေတာ့သည္။
ဤေရြ႔ဤမွ် ဆိုး၀ါးလွေသာ အပုပ္န႔ံကား က်ႏုပ္တစ္သက္ ထိုတစ္ႀကိမ္သာ ၾကံဳဖူးေတာ့သည္။လူတို႔သည္ကား အစာေပါင္းစံုစားၾကသျဖင့္ အျခားသတၱ၀ါေတြထက္ ပို၍ ပုပ္ေခ်သေလာ။ က်ႏုပ္မသိေတာ့ေခ်။
No comments:
Post a Comment