အတိတ္။နိမိတ္။တေဘာင္။စနည္း
တဲ႕။
ယေန႕ေခတ္ လူငယ္ကေလးမ်ားကား ဤပညာရပ္မ်ားကို စိတ္မဝင္စားၾက ေတာ့ေခ်။ ေလ့လာလိုက္စားသူ လည္း မရွိေတာ့ေခ်။က်ႏုပ္တို႕တိုင္းျပည္ကား ဤပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ကင္း၍ မရေခ်။ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနသည္ဟု ဆိုခ်င္ၾကေပမည္။
က်ႏုပ္တို႕ ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသား ဘဝက ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္ေယာက္က မိမိနာမည္ကို ေခၚလိုက္လ်င္ ဗ်ိဳ ဗ်ာ ဟု မည္သုမွ် မထူးၾက။နာမည္ေခၚလ်င္ အနံ႔ အသက္ ဟု ထူးၾကသည္။လူၾကီးသူမမ်ားက သည္ကေလးေတြ နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ ဟု ဆဲကုန္၏။ထိုႏွစ္က စ၍ မိုးသံုးႏွစ္ေခါင္ေလရာ တစ္နယ္လံုး ဆန္ေရစပါး ရွားပါးကုန္ျပီး ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ၾကရကုန္၏။ဆန္ျပဳတ္တြင္ ဆန္ကား ပါသည္ဆိုရံု အနံ႕အသက္ပမာမ်ွသာ။
၈၈ ျဖစ္ခါနီးတြင္ ကေလးေတြ ဆိုၾကျပန္ျပီ။ အတံုးအတစ္တဲ႕။မေကာင္းလိုက္သည့္နိမိတ္။၈၈ျဖစ္လာျပီး အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ ခုတ္ကုန္ၾကေတာ့ရာ ရဲကိုသတ္ အသည္းေၾကာ္စားသည္ထိ ျဖစ္ကုန္၏။
၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္မတိုင္မီက က်ႏုပ္ကေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အရပ္ထဲက ကေလးမ်ား ကစားရင္း
ရဲေဘာ္ေတြတန္းဆီ ဗိုလ္ၾကီး အီးေပါက္သည္။
ေရွ႕ပိုင္းက ရဲေဘာ္ ခါခ်ဥ္ကိုက္လို႕ေအာ္
ေနာက္ပိုင္းက ရဲေဘာ္ ခ်ီးေပါက္လို႕ေအာ္ တဲ႕။
မၾကာပါေခ် ။ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ျမိဳ႕ထဲတန္းစီၾကြျပီး ေမတၱာသုတ္ရြတ္ၾကကုန္ရာ ခါခဥ္ေကာင္မက မ်ားျပားလွေသာ စစ္သားမ်ား ေရာက္လာျပီး ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးခံၾကရေတာ့သည္။ေနာက္ပိုင္းကရဲေဘာ္ ခ်ီးေပါက္လို႕ေအာ္ ဆိုသည့္အတိုင္း ေက်ာင္းေတြ ညပိုင္းဝင္စီးခံၾကရျပီး ဘုန္းၾကီးေတြ ေထာင္ခ်ခံရေတာ့သည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ တေဘါင္မ်ားကား မၾကာေသာကာလတြင္ တေဘာင္အတိုင္းျဖစ္လာတတ္ျပီး အခ်ိဳ႕မွာ အခ်ိန္ၾကာမွ ျဖစ္လာ တတ္သည္။ ေရွးလူၾကီးမ်ားက
တေဘာင္ဆိုသည္မွာ ေဆြးမွ တဲ႕။တေဘာင္ေပၚၿပီး လူေတြေမ့ေလာက္မွ တေဘာင္ထဲကအတိုင္း ျဖစ္လာတတ္သည္တဲ႕။
က်ႏုပ္တို႕ကေလးကတဲက ဆိုခဲ႕သည့္
တရုတ္ကပိ ရွမ္းကအိ
ရွိသည့္ဗမာ အေနာက္မွာ ဟူသည့္ တေဘာင္ကား ယခုမွန္လာေတာ့သည္။ရွမ္းျပည္ကား ေျပာစရာမလိုေတာ့။မႏၲေလးကား ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ စကားထဲထည့္ ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့။သင္ပန္းကုန္း ထြန္တုံး ေအာင္ပင္လယ္ အၾကိဳအၾကားမက်န္ တရုတ္တို႕ ဝါးမ်ိဳကုန္ျပီ။အေနာက္တခါးက္ုသာ လက္ညိႈးတထိုးထိုး ေအာ္ေနၾကသည္။အေရွ႕တံခါး ေပါ္က္မွ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ဝင္လာသည္ကိုေတာ့ မျမင္ၾကေခ်။
တေဘာင္အရဆိုေသာ္
ကုလားႏွင့္ ငါး အရုပ္ေရးျပရမည္ ဟုဆို၏။
ရနကုန္ မႏၱေလးတြင္ စြယ္ေတာ္ႏွစ္ဆူ တည္စဥ္က
ဘုရားႏွစ္ဆူ ဘြဲ႕ေတာ္တူ
ျပည္သူလည္းမြဲ တပ္လည္းကြဲ ဟူေသာ တေဘာင္ေပၚလာ၏။ တပ္ဆိုသည္မွာ အစုအဖြဲကို ညႊန္းဆိုျခင္းပင္္တပ္ဟုဆိုတိုင္း စစ္တပ္ကို မဆိုလိုေခ်။
ယခုေသာ္ တပ္ကား ကြဲေခ်ျပီ။မည္သည့္တပ္ကို ညႊန္းသနည္းဆိုေသာ္ သံဃာေတာ္တပ္ၾကီးပင္။ဖြတ္ေတြ သပ္လွ်ိဳသည့္ဒါဏ္ မရႈမလွ ခံလိုက္ရေခ်ျပီ။သူတို႕ခါးပိုက္ထဲေရာက္သြားသည့္ မေယာင္ရာ ဆီလူးေနသည့္ အဖြဲ႕ကတစ္ဖက္။ ေရႊဝါေရာင္ကတစ္ဖက္။
ဗုဒၶဘာသာမွန္လ်င္ေတာ့ ကံၾကီးငါးပါး ထိုက္သည့္ ကိစၥကို သိတန္ရာသည္။ သံဃာဂိုဏ္းခြဲလ်င္ ျမင္ရမည္ကား အဝီဇိမွ လႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏ ။ကမၻာမပ်က္မခ်င္း သင့္အား လက္ခံထားမည္ ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ၾကီးပင္။ လူ႕ဘဝခဏလာ အကုသိုလ္ ဗလဗြႏွင့္ ျပန္ၾကဦးမွာပါတကား။
ယေန႕ေခတ္ လူငယ္ကေလးမ်ားကား ဤပညာရပ္မ်ားကို စိတ္မဝင္စားၾက ေတာ့ေခ်။ ေလ့လာလိုက္စားသူ လည္း မရွိေတာ့ေခ်။က်ႏုပ္တို႕တိုင္းျပည္ကား ဤပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ကင္း၍ မရေခ်။ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနသည္ဟု ဆိုခ်င္ၾကေပမည္။
က်ႏုပ္တို႕ ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသား ဘဝက ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္ေယာက္က မိမိနာမည္ကို ေခၚလိုက္လ်င္ ဗ်ိဳ ဗ်ာ ဟု မည္သုမွ် မထူးၾက။နာမည္ေခၚလ်င္ အနံ႔ အသက္ ဟု ထူးၾကသည္။လူၾကီးသူမမ်ားက သည္ကေလးေတြ နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ ဟု ဆဲကုန္၏။ထိုႏွစ္က စ၍ မိုးသံုးႏွစ္ေခါင္ေလရာ တစ္နယ္လံုး ဆန္ေရစပါး ရွားပါးကုန္ျပီး ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ၾကရကုန္၏။ဆန္ျပဳတ္တြင္ ဆန္ကား ပါသည္ဆိုရံု အနံ႕အသက္ပမာမ်ွသာ။
၈၈ ျဖစ္ခါနီးတြင္ ကေလးေတြ ဆိုၾကျပန္ျပီ။ အတံုးအတစ္တဲ႕။မေကာင္းလိုက္သည့္နိမိတ္။၈၈ျဖစ္လာျပီး အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ ခုတ္ကုန္ၾကေတာ့ရာ ရဲကိုသတ္ အသည္းေၾကာ္စားသည္ထိ ျဖစ္ကုန္၏။
၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္မတိုင္မီက က်ႏုပ္ကေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အရပ္ထဲက ကေလးမ်ား ကစားရင္း
ရဲေဘာ္ေတြတန္းဆီ ဗိုလ္ၾကီး အီးေပါက္သည္။
ေရွ႕ပိုင္းက ရဲေဘာ္ ခါခ်ဥ္ကိုက္လို႕ေအာ္
ေနာက္ပိုင္းက ရဲေဘာ္ ခ်ီးေပါက္လို႕ေအာ္ တဲ႕။
မၾကာပါေခ် ။ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ျမိဳ႕ထဲတန္းစီၾကြျပီး ေမတၱာသုတ္ရြတ္ၾကကုန္ရာ ခါခဥ္ေကာင္မက မ်ားျပားလွေသာ စစ္သားမ်ား ေရာက္လာျပီး ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးခံၾကရေတာ့သည္။ေနာက္ပိုင္းကရဲေဘာ္ ခ်ီးေပါက္လို႕ေအာ္ ဆိုသည့္အတိုင္း ေက်ာင္းေတြ ညပိုင္းဝင္စီးခံၾကရျပီး ဘုန္းၾကီးေတြ ေထာင္ခ်ခံရေတာ့သည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ တေဘါင္မ်ားကား မၾကာေသာကာလတြင္ တေဘာင္အတိုင္းျဖစ္လာတတ္ျပီး အခ်ိဳ႕မွာ အခ်ိန္ၾကာမွ ျဖစ္လာ တတ္သည္။ ေရွးလူၾကီးမ်ားက
တေဘာင္ဆိုသည္မွာ ေဆြးမွ တဲ႕။တေဘာင္ေပၚၿပီး လူေတြေမ့ေလာက္မွ တေဘာင္ထဲကအတိုင္း ျဖစ္လာတတ္သည္တဲ႕။
က်ႏုပ္တို႕ကေလးကတဲက ဆိုခဲ႕သည့္
တရုတ္ကပိ ရွမ္းကအိ
ရွိသည့္ဗမာ အေနာက္မွာ ဟူသည့္ တေဘာင္ကား ယခုမွန္လာေတာ့သည္။ရွမ္းျပည္ကား ေျပာစရာမလိုေတာ့။မႏၲေလးကား ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ စကားထဲထည့္ ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့။သင္ပန္းကုန္း ထြန္တုံး ေအာင္ပင္လယ္ အၾကိဳအၾကားမက်န္ တရုတ္တို႕ ဝါးမ်ိဳကုန္ျပီ။အေနာက္တခါးက္ုသာ လက္ညိႈးတထိုးထိုး ေအာ္ေနၾကသည္။အေရွ႕တံခါး ေပါ္က္မွ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ဝင္လာသည္ကိုေတာ့ မျမင္ၾကေခ်။
တေဘာင္အရဆိုေသာ္
ကုလားႏွင့္ ငါး အရုပ္ေရးျပရမည္ ဟုဆို၏။
ရနကုန္ မႏၱေလးတြင္ စြယ္ေတာ္ႏွစ္ဆူ တည္စဥ္က
ဘုရားႏွစ္ဆူ ဘြဲ႕ေတာ္တူ
ျပည္သူလည္းမြဲ တပ္လည္းကြဲ ဟူေသာ တေဘာင္ေပၚလာ၏။ တပ္ဆိုသည္မွာ အစုအဖြဲကို ညႊန္းဆိုျခင္းပင္္တပ္ဟုဆိုတိုင္း စစ္တပ္ကို မဆိုလိုေခ်။
ယခုေသာ္ တပ္ကား ကြဲေခ်ျပီ။မည္သည့္တပ္ကို ညႊန္းသနည္းဆိုေသာ္ သံဃာေတာ္တပ္ၾကီးပင္။ဖြတ္ေတြ သပ္လွ်ိဳသည့္ဒါဏ္ မရႈမလွ ခံလိုက္ရေခ်ျပီ။သူတို႕ခါးပိုက္ထဲေရာက္သြားသည့္ မေယာင္ရာ ဆီလူးေနသည့္ အဖြဲ႕ကတစ္ဖက္။ ေရႊဝါေရာင္ကတစ္ဖက္။
ဗုဒၶဘာသာမွန္လ်င္ေတာ့ ကံၾကီးငါးပါး ထိုက္သည့္ ကိစၥကို သိတန္ရာသည္။ သံဃာဂိုဏ္းခြဲလ်င္ ျမင္ရမည္ကား အဝီဇိမွ လႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏ ။ကမၻာမပ်က္မခ်င္း သင့္အား လက္ခံထားမည္ ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ၾကီးပင္။ လူ႕ဘဝခဏလာ အကုသိုလ္ ဗလဗြႏွင့္ ျပန္ၾကဦးမွာပါတကား။
No comments:
Post a Comment