သမိုင္းထဲက တေဘာင္မ်ား
က်ႏုပ္၏မိတ္ေဆြမ်ား အမရပူရကို ေတာင္ျမိဳ႕ဟု ေခၚၾကေၾကာင္းကို သိၾကေပလိမ့္မည္။သို့ေသာ္လည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ေခၚၾကေၾကာင္း။မည္သည့္ေခတ္ကစတင္ ေခၚခဲ႕ၾကေၾကာင္း
ကို ဂဃဏန သိေကာင္းမွ သိၾကေပ
လိမ့္မည္။
မင္းတုန္းမင္းၾကီး မႏၱေလးျမိဳ႕ကို စတင္ တည္ေသာအခါ အမရပူရသည္
မႏၱေလးျမိဳ႕၏ေတာင္ဘက္၌ ရွိသျဖင့္ ေတာင္ျမိဳ႕ဟု ေခၚၾကကုန္၏။
မႏၱေလးျမိဳ႕သည္ အမရပူရ၏ ေျမာက္ဘက္၌ တည္ရွိသျဖင့္ ေျမာက္ျမိဳ႕ ဟုေခၚၾကေလကုန္၏။
မင္းတုန္းမင္းၾကီးသည္ ရတနာပံုဟု
သမုတ္ေသာ္ျငားလည္း ရတနာပံုဟု
မေခၚၾကပဲ ေျမာက္ျမိဳ႕ဟုသာ ေခၚၾကကုန္၏။ေျမာက္ဟူေသာ အသံကား အရပ္မ်က္ႏွာကို ျပေသာ ေျမာက္ႏွင့္ တိရစၧာန္ေမ်ာက္
ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ႏွစ္ခြ ထြက္၏။
ထိုကဲ႕သို႕ လူအမ်ားက ေျမာက္ျမိဳ႕
ဟုေခၚၾကေသာအခါ ပညာရွိၾကီးမ်ား
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ ေမ်ာက္ျမိဳ႕ဟု မေခၚၾကႏွင့္။
ေမ်ာက္ေတြလာ၍ ျမိဳ႕ကို သိမ္းပိုက္
သြားလိမ့္မည္ ဟု တားျမစ္ေတာ္
မူၾကကုန္၏။သို့ေသာ္ျငားလည္း အတိတ္တေဘာင္ကား မွားသည္
မရွိေခ်။မၾကာပါေခ်။မႏၲေလးျမိဳ႕ၾကီး
သည္လည္း အေမႊးအမ်ွင္ ထူထပ္၍ ေမ်ာက္သတၲဝါႏွင့္တူေသာ အဂၤလိပ္
တို႕၏ သိမ္းပိုက္မႈကို ခံၾကရေပေတာ့
သည္။ အဂၤလိပ္တို့ သိမ္းပိုက္ခံရျပီး ေနာက္ မႏၲေလးျမိဳ႔႕ကို ေျမာက္ျမိဳ႕ဟု
မေခၚၾကေတာ့ေသာ္လည္း အမရပူရကိုကား ယေန့ထက္တိုင္ မႏၲေလးပါတ္ဝန္းက်င္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
ကား အမရပူရဟု မေခၚၾကပဲ ေတာင္ျမိဳ႕ ဟုသာ ေခၚၾကဆဲပင္။
သီေပါမင္းနန္းတက္ေသာအခါ တေဘာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚ၏။
ေျခာက္လံုးျပဴး ျခမ္းတစ္ဝက္
နန္းထက္က သုံးေတာင္ေဆာင္
မၾကာေပါင္ တို႕ဦးေခါင္း
ေမ်ာက္လက္သို႕ေျပာင္း။
နန္းထက္က သံုးေထာင္ေဆာင္ ဆိုသည္မွာ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္
ဝတ္ မင္းေယာက်္ား မဟုတ္ပဲ သံုးေတာင္ဝတ္သည့္ အမ်ိဳးသမီး
မိဖုယား စုဖုးလတ္က နန္းထက္က ္ခ်ယ္လွယ္ေနသည္။္ေျခာက္လံုးျပဴး
ျခမ္းတစ္ဝက္ဆိုသည့္အတိုင္း သီေပါမင္းမွာ ေျခာက္ႏွစ္ခြဲ နန္းစံျပီး က်ႏုပ္တို့ျမန္မာျပည္သားတို႕၏ ဦးေခါင္းသည္လည္း ေမ်ာက္ဟူသည့္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္သို့ ေျပာင္းၾကရသည္။
ဘုန္းေတာက္လို့ ေနာက္မွေပၚ
လူပ်ံေတာ္ ေဂြးေစ့ေျခာက္လံုး ဆိုသည့္ တေဘာင္မွာ သည္ေပါမင္းမွာ ဘုရင္မျဖစ္ခင္က ဘုန္းၾကီးဝတ္ခဲ႕သျဖင့္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္ လူပ်ံေတာ္ပင္။
ေဂြးေစ့ေျခာက္လံုးဆိုသည့္အတိုင္း ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ရံုသာ နန္းစံရ၏။
မဂ်မ္းပံု မိဖုရား ထင္းေခြဖို႕သြား
သည္အပူ ဘယ္သူေျဖပါ့မယ္
မင္းစေနသား။
မဂ်မ္းပံုမိဖုရားဟူေသာ ဝိတိုရိယ
ဘုရင္မၾကီးသည္ ထင္းေခြသြား
ဆိုသည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားကို
လွည့္သိမ္းပိုက္ရာ စေနသား
သီေပါမင္းက သူ့တိုင္းျပည္ကို ေပးလိုက္လိမ့္မည္ဟု ဆိုေလ၏။
တံုးေအာက္က တီတြန္
လူလြန္မသား
မုန့္ဆီေၾကာ္ အလယ္အက္
ျပည္ဖ်က္မယ့္သား။
တံုး ဆိုသည့္ မင္းတုန္းမင္းေအာက္မွ တီဟူေသာ စေနသား သီေပါမင္းသည္ တိုင္ျပည္ကို ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ ဟု ဆို၏။သီေပါမင္း၏မယ္ေတာ္ ေလာင္းေရွ မိဘုရားကား ပါးစပ္ရာဇဝင္အရဆိုေသာ္ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးႏွင့္ သမုတ္ခံရ၍ ရာဇဝတ္ေတာ္ကို ေၾကာက္သျဖင့္ သီလရွင္ ဝတ္သြားသည္။ထို့ေျကာင့္ သီေပါမင္းကို လူလြန္မသားဟူ၍ ေခၚၾကကုန္၏။ထို့ေၾကာင့္ မယ္သီလရွင္ လူလြန္မ၏သားသည္ တိုင္းျပည္ကို ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ ဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။
ဤတေဘာင္ကား မျပီးေသးေခ်။ေရွးလူၾကီးတို႕ ဆိုစကားအရ တေဘာင္ဆိုသည္မွာ ေဆြးမွ ၾကာမွ ေပၚသည္တဲ႕။
တေဘာင္ေပၚျပီး လူေတြေမ့သည့္
အခ်ိန္ေလာက္မွ တေဘာင္ထဲက အတိုင္း ျဖစ္လာသည္ဟု ဆို၏။
သီေပါမင္းလက္ထက္က တေဘာင္ကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကပါကုန္။
တံုးေအာက္က တီတြန္
လူလြန္မသား။
မုန့္ဆီေၾကာ္ အလယ္အက္
ျပည္ဖ်က္မယ့္သား။
သာသနာ တစ္ဝက္ ခရီးမွာလ
ျမန္မာေတြ ကနက္ထီးေတြနဲ႕
ပ်က္စီးဖို့ အေရးၾကံဳ
ေရႊေပးလို႕ သူမယံု
ံေငြေပးလို႕ သူမယုံ
ႏိုင္ငံအကုန္ပ်က္ဖို့အေရးကိုလ
တံတားေတြ တြင္တြင္ေဆာက္လို႕
ဘုရားေတြ ေရႊရင္ေမာက္ရင္ျဖင့္
တစ္ပါးသူ ဝင္ကာေႏွာက္ေပလိမ့္
သည္အေရး
ျပည္ေတာ္ျပန္ သ်ွင္မယ္ေထြး
နန္းတင္မွေအး။
အေပၚဆံုးအပိုက္က သီေပါမင္း
လက္ထက္မွာ ျပီးသြားျပီ။
သာသနာတစ္ဝက္ဆိုေတာ့ သည္အခ်ိန္ေပါ့။တံတားေတြလည္း မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေဆာက္ျပီး
ၾကျပီ ။ဘုရားေတြလည္း ေရႊရင္ေတြ ေမာက္လို့ တိုင္းျပည္ လည္း အဖတ္ဆည္မရေအာင္ ပ်က္စီးခဲ႔ၿပီ။
ျပည္ေတာ္ျပန္ဆိုတာက ႏိုင္ငံျခား
တိုင္းျပည္ကေန ျပန္လာတဲ႕သူကို ေျပာတာ။သွ်င္မယ္ေထြးဆိုေတာ့ အငယ္ဆံုးသမီး။အေထြးဆံုးသမီးကို
ရည္ညႊန္းတာ။သည္အငယ္ဆံုး အေထြးဆုံးသမီးကို နန္းတက္မွပဲ တိုင္းျပည္ေအးခ်မ္း သာယာလိမ့္မယ္
လို့ တေဘာင္က ဆိုတာပဲ။သွ်င္မယ္ေထြးက ဘယ္သူလဲ ဆိုတာေတာ့ မိတ္ေဆြတို့ ရင္ထဲက သိျပီးသား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံခဲ႔ၾကျပီးျပီ။လာမယ့္၂၀၁၅မွာ မိတ္ေဆြတို့ အာရံုမေထြျပားၾကဖို့ စည္းလံုးၾကဖို့ လိုတယ္။
္
ကို ဂဃဏန သိေကာင္းမွ သိၾကေပ
လိမ့္မည္။
မင္းတုန္းမင္းၾကီး မႏၱေလးျမိဳ႕ကို စတင္ တည္ေသာအခါ အမရပူရသည္
မႏၱေလးျမိဳ႕၏ေတာင္ဘက္၌ ရွိသျဖင့္ ေတာင္ျမိဳ႕ဟု ေခၚၾကကုန္၏။
မႏၱေလးျမိဳ႕သည္ အမရပူရ၏ ေျမာက္ဘက္၌ တည္ရွိသျဖင့္ ေျမာက္ျမိဳ႕ ဟုေခၚၾကေလကုန္၏။
မင္းတုန္းမင္းၾကီးသည္ ရတနာပံုဟု
သမုတ္ေသာ္ျငားလည္း ရတနာပံုဟု
မေခၚၾကပဲ ေျမာက္ျမိဳ႕ဟုသာ ေခၚၾကကုန္၏။ေျမာက္ဟူေသာ အသံကား အရပ္မ်က္ႏွာကို ျပေသာ ေျမာက္ႏွင့္ တိရစၧာန္ေမ်ာက္
ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ႏွစ္ခြ ထြက္၏။
ထိုကဲ႕သို႕ လူအမ်ားက ေျမာက္ျမိဳ႕
ဟုေခၚၾကေသာအခါ ပညာရွိၾကီးမ်ား
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ ေမ်ာက္ျမိဳ႕ဟု မေခၚၾကႏွင့္။
ေမ်ာက္ေတြလာ၍ ျမိဳ႕ကို သိမ္းပိုက္
သြားလိမ့္မည္ ဟု တားျမစ္ေတာ္
မူၾကကုန္၏။သို့ေသာ္ျငားလည္း အတိတ္တေဘာင္ကား မွားသည္
မရွိေခ်။မၾကာပါေခ်။မႏၲေလးျမိဳ႕ၾကီး
သည္လည္း အေမႊးအမ်ွင္ ထူထပ္၍ ေမ်ာက္သတၲဝါႏွင့္တူေသာ အဂၤလိပ္
တို႕၏ သိမ္းပိုက္မႈကို ခံၾကရေပေတာ့
သည္။ အဂၤလိပ္တို့ သိမ္းပိုက္ခံရျပီး ေနာက္ မႏၲေလးျမိဳ႔႕ကို ေျမာက္ျမိဳ႕ဟု
မေခၚၾကေတာ့ေသာ္လည္း အမရပူရကိုကား ယေန့ထက္တိုင္ မႏၲေလးပါတ္ဝန္းက်င္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
ကား အမရပူရဟု မေခၚၾကပဲ ေတာင္ျမိဳ႕ ဟုသာ ေခၚၾကဆဲပင္။
သီေပါမင္းနန္းတက္ေသာအခါ တေဘာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚ၏။
ေျခာက္လံုးျပဴး ျခမ္းတစ္ဝက္
နန္းထက္က သုံးေတာင္ေဆာင္
မၾကာေပါင္ တို႕ဦးေခါင္း
ေမ်ာက္လက္သို႕ေျပာင္း။
နန္းထက္က သံုးေထာင္ေဆာင္ ဆိုသည္မွာ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္
ဝတ္ မင္းေယာက်္ား မဟုတ္ပဲ သံုးေတာင္ဝတ္သည့္ အမ်ိဳးသမီး
မိဖုယား စုဖုးလတ္က နန္းထက္က ္ခ်ယ္လွယ္ေနသည္။္ေျခာက္လံုးျပဴး
ျခမ္းတစ္ဝက္ဆိုသည့္အတိုင္း သီေပါမင္းမွာ ေျခာက္ႏွစ္ခြဲ နန္းစံျပီး က်ႏုပ္တို့ျမန္မာျပည္သားတို႕၏ ဦးေခါင္းသည္လည္း ေမ်ာက္ဟူသည့္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္သို့ ေျပာင္းၾကရသည္။
ဘုန္းေတာက္လို့ ေနာက္မွေပၚ
လူပ်ံေတာ္ ေဂြးေစ့ေျခာက္လံုး ဆိုသည့္ တေဘာင္မွာ သည္ေပါမင္းမွာ ဘုရင္မျဖစ္ခင္က ဘုန္းၾကီးဝတ္ခဲ႕သျဖင့္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္ လူပ်ံေတာ္ပင္။
ေဂြးေစ့ေျခာက္လံုးဆိုသည့္အတိုင္း ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ရံုသာ နန္းစံရ၏။
မဂ်မ္းပံု မိဖုရား ထင္းေခြဖို႕သြား
သည္အပူ ဘယ္သူေျဖပါ့မယ္
မင္းစေနသား။
မဂ်မ္းပံုမိဖုရားဟူေသာ ဝိတိုရိယ
ဘုရင္မၾကီးသည္ ထင္းေခြသြား
ဆိုသည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားကို
လွည့္သိမ္းပိုက္ရာ စေနသား
သီေပါမင္းက သူ့တိုင္းျပည္ကို ေပးလိုက္လိမ့္မည္ဟု ဆိုေလ၏။
တံုးေအာက္က တီတြန္
လူလြန္မသား
မုန့္ဆီေၾကာ္ အလယ္အက္
ျပည္ဖ်က္မယ့္သား။
တံုး ဆိုသည့္ မင္းတုန္းမင္းေအာက္မွ တီဟူေသာ စေနသား သီေပါမင္းသည္ တိုင္ျပည္ကို ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ ဟု ဆို၏။သီေပါမင္း၏မယ္ေတာ္ ေလာင္းေရွ မိဘုရားကား ပါးစပ္ရာဇဝင္အရဆိုေသာ္ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးႏွင့္ သမုတ္ခံရ၍ ရာဇဝတ္ေတာ္ကို ေၾကာက္သျဖင့္ သီလရွင္ ဝတ္သြားသည္။ထို့ေျကာင့္ သီေပါမင္းကို လူလြန္မသားဟူ၍ ေခၚၾကကုန္၏။ထို့ေၾကာင့္ မယ္သီလရွင္ လူလြန္မ၏သားသည္ တိုင္းျပည္ကို ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ ဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။
ဤတေဘာင္ကား မျပီးေသးေခ်။ေရွးလူၾကီးတို႕ ဆိုစကားအရ တေဘာင္ဆိုသည္မွာ ေဆြးမွ ၾကာမွ ေပၚသည္တဲ႕။
တေဘာင္ေပၚျပီး လူေတြေမ့သည့္
အခ်ိန္ေလာက္မွ တေဘာင္ထဲက အတိုင္း ျဖစ္လာသည္ဟု ဆို၏။
သီေပါမင္းလက္ထက္က တေဘာင္ကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကပါကုန္။
တံုးေအာက္က တီတြန္
လူလြန္မသား။
မုန့္ဆီေၾကာ္ အလယ္အက္
ျပည္ဖ်က္မယ့္သား။
သာသနာ တစ္ဝက္ ခရီးမွာလ
ျမန္မာေတြ ကနက္ထီးေတြနဲ႕
ပ်က္စီးဖို့ အေရးၾကံဳ
ေရႊေပးလို႕ သူမယံု
ံေငြေပးလို႕ သူမယုံ
ႏိုင္ငံအကုန္ပ်က္ဖို့အေရးကိုလ
တံတားေတြ တြင္တြင္ေဆာက္လို႕
ဘုရားေတြ ေရႊရင္ေမာက္ရင္ျဖင့္
တစ္ပါးသူ ဝင္ကာေႏွာက္ေပလိမ့္
သည္အေရး
ျပည္ေတာ္ျပန္ သ်ွင္မယ္ေထြး
နန္းတင္မွေအး။
အေပၚဆံုးအပိုက္က သီေပါမင္း
လက္ထက္မွာ ျပီးသြားျပီ။
သာသနာတစ္ဝက္ဆိုေတာ့ သည္အခ်ိန္ေပါ့။တံတားေတြလည္း မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေဆာက္ျပီး
ၾကျပီ ။ဘုရားေတြလည္း ေရႊရင္ေတြ ေမာက္လို့ တိုင္းျပည္ လည္း အဖတ္ဆည္မရေအာင္ ပ်က္စီးခဲ႔ၿပီ။
ျပည္ေတာ္ျပန္ဆိုတာက ႏိုင္ငံျခား
တိုင္းျပည္ကေန ျပန္လာတဲ႕သူကို ေျပာတာ။သွ်င္မယ္ေထြးဆိုေတာ့ အငယ္ဆံုးသမီး။အေထြးဆံုးသမီးကို
ရည္ညႊန္းတာ။သည္အငယ္ဆံုး အေထြးဆုံးသမီးကို နန္းတက္မွပဲ တိုင္းျပည္ေအးခ်မ္း သာယာလိမ့္မယ္
လို့ တေဘာင္က ဆိုတာပဲ။သွ်င္မယ္ေထြးက ဘယ္သူလဲ ဆိုတာေတာ့ မိတ္ေဆြတို့ ရင္ထဲက သိျပီးသား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံခဲ႔ၾကျပီးျပီ။လာမယ့္၂၀၁၅မွာ မိတ္ေဆြတို့ အာရံုမေထြျပားၾကဖို့ စည္းလံုးၾကဖို့ လိုတယ္။
္
No comments:
Post a Comment