Thursday, June 12, 2014

ဇီးေပါက္ရြာ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးမ်ား

              ဦးေကသရလူထြက္ျပီးေနာက္ ၁၃၀၉ခုႏွစ္တြင္ ဦးပေညာဘာသသည္ ဇီးေပါက္ရြာေက်ာင္း၏ စတုတၳေျမာက္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္လာ၏။ဦးပေညာဘာသ၏ငယ္မည္မွာ ေမာင္သက္ျပန္ ဟုေခၚေလ၏။ ငယ္စဥ္က ေသျပီအထင္ႏွင့္အသုဘခ်ၾကရာ ေျမၾကီးထျဲျမွုပ္ခါနီး၌ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ ေခါင္းကို ဖြင့္ၾကည့္ၾကရာ   မ်က္လံုူးမ်ား ဖြင့္၍ ၾကည့္ေနသျဖင့္ မေသေသးမွန္းသိကာ ရြာသို႔ ျပန္သယ္လာခဲ့ၾကျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကိုရင္ ၀တ္ေပးလိုက္ၾကသည္။ဦးပေညာမွာ စာသိပ္မတတ္ဟု ဆိုၾက၏။သို႔ေသာ္   ဦးပေညာေခၚ ဖိုးျပင္ေခ်ာမွာ ရြာကိုလည္း ဒုကၡမေပးဟု ဆို၏။အႏွီ ဖိုးျပင္ေခ်ာသည္ ေက်ာင္းမိုးမလံု၍လည္း ရြာကို အမိုးျပင္ေပးဖို႔ မခိုင္းဟုဆို၏။ ဤဘက္မွာ မိုးယိုလ်ႈင္ ဟိုဘက္ေျပာင္း၍ က်ိန္းစက္၏။သည္ဘက္မွာ မိုးယိုလွ်င္ ဟိုဘက္မွာ ေျပာင္း၍ ေနသည္ဟုဆို၏။  ဆြမ္းဟင္း မေကာင္း၍လည္း မျငီးျငဴ။ရြာထဲ၌ ဟင္းေပၚသည္ဆိုလ်ွင္ သူ႕ေက်ာင္းသားမ်ား စားရန္ ၀ယ္ခ်က္ေပးေလ့ရွိသည္ ဟု ဆို၏။ထန္းရည္ခါးလည္း အေတာ္ၾကိဳက္ရွာသည္ဟုဆို၏။ရြာထဲမွ ဦးတင္ေမာင္ႏွင့္ကား အေတာ္ကေလး ခင္မင္ ရင္းႏွီးသည္။(ဦးတင္ေမာင္ကား ဦးေရႊလြန္၏ သားအၾကီးဆံုး ျဖစ္၏။ငယ္စဥ္က သားအဖႏွစ္ေယာက္ စကားမ်ားၾကရာ မင္းေသလည္းငါမလာဘူး။ငါေသလည္း မင္းမလာႏွင့္ ဟု ခြန္းၾကီးခြန္းငယ္ စကား မ်ားၾကသည္ကိုသာ မွတ္မိေတာ့၏။ ဥိးတင္ေမာင္ကား ဦးေရႊလြန္၏အရင္ ေသသြား၏။)အႏွီ ဦးတင္ေမာင္ကား ညေနၾကလ်ွင္ ဦးပ်င္ေခ်ာရွိရာသို႔ ေရာက္လာျပီး ကိုယ္ေတာ္ လန္က်က္ ဟု ဆိုလ်ွင္ ဖိုးပ်င္ေခ်ာမွ ဖေယာက္အား ဟု ျပန္၍ ဆို၏။သူတို႔ အထာႏွင့္ သူတို႔ပင္။ တစ္ေယာက္က  လက္က်န္ခ်မယ္ဟု ဆို၏။တစ္ေယာက္က ဘုရားေအာက္မွာ ဟု ေျဖ၏။           ဖိုးပ်င္ေခ်ာသည္ ၁၃၃၂ခုတြင္ သက္ေတာ္ ၅၁ႏွစ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ၏။(ဖိုးျမတင္ထက္ တစ္ႏွစ္ငယ္သည္ဟု ဆို၏။ဖိုးျမတင္ကား ၁၂၇၉တြင္ ဖြားျမင္၏။) ရြာဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၌ ဖိုးပ်င္ေခ်ာတစ္ပါးသာလွ်င္အႏွစ္ (၂၀)ေက်ာ္ေအာင္ ေက်ာင္းထိုင္ဖူးေခ်၏။ က်န္ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားအနက္  ဖိုးနႏၵိယ ၁၆ႏွစ္ ထိုင္သည္မွ လြဲ၍  ၁၂ႏွစ္ေက်ာ္ေအာင္ ေက်ာင္းထိုင္ဖူးသည္မရွိေခ်။ ေက်ာင္းေရတြင္းခန္းမွ ဘုန္းၾကီးျမဲေတာ့မည္ဟု အဆိုေတာ့ ရွိေလ၏။ယခု ေရတြင္းကို မသံုးၾကေတာ့ေခ်။သို႔ေသာ္ ဘုန္းၾကီးကား မျမဲေခ်တကား။ 
                                                                                                     
           ပ်ံလြန္ေတာ္မမူမီ က်ြႏု္ပ္၏  ဦးေလးျဖစ္သူ ဦးသာဂရမွ သြားေရာက္ လည္ပတ္၀တ္ျဖည့္ရာ ဖိုးပေညာမွ ေမာင္သာဂရ မင္း ေက်ာင္းမထိုင္ ေသးဘူးလား ဟု ေမးသည္။ေမာင္သာဂရမွ ဘယ္ေက်ာင္းထိုင္ရမွာလဲ။ ကိုယ္ေတာ့္ေက်ာင္း ေပးမွာလား ဟု ေမးျမန္းမိသည္  ဆို၏။ ဖိုးပေညာမွ မင္းထိုင္ခ်င္ရင္ ရပါတယ္  ဟုဆို၏။စကားထိပ္ နိမိတ္ ဟုဆိုသည့္အတိုင္း ဖိုးပေညာလည္း ထိုႏွစ္မွာပင္ ပ်ံေတာ္မူေလ၏။ဤအေၾကာင္းကို ဦးေလးမွ စကားစပ္မိတိုင္း ကွြ်ႏ္ုပ္အား ခဏခဏ ေျပာျပဖူးေလ၏။  ဖိုးပ်င္ေခ်ာ ပ်ံေတာ္မူလ်ွင္ ဖိုးေက်ာက္တင္တို႔ ရင္ခြဲ၍ မီးကင္ၾကရာ မူးမူးႏွင့္ မီးကင္ၾကသည့္အတြက္ အေလာင္းမွာ မီးေလာင္ သြားသျဖင့္ အေတာ္ၾကာေအာင္ မီးသတ္ရသည္ ဆို၏၊ရြာႏွင့္လည္း အေတာ္ကေလး စကားမ်ားၾကသည္ဟုဆိုသည္။(ရြာရပ္တို႔၏ဓေလ့သည္ မေကာင္းေခ်။ဘုန္းၾကီးပဲ ေသျပီးလ်ွင္ သျဂၤဳ ိဟ္ ရန္သာ ရွိသည္။သို့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးပ်ံပဲြ က်င္းပရန္ ဘုန္းၾကီးအေလာင္းကို ေလးငါးေျခာက္လ သိမ္းထားၾကျခင္းသည္ မေကာင္းေခ်။က်န္းမာေရး ရွုေထာင့္မွ ၾကည့္လ်င္ ပို၍ပင္ အဆင္မေျပလွေခ်။သို႔ျဖစ္၍ ဤစံနစ္ကို ျပဳျပင္ သင့္လွေပ၏။) ဘုန္းၾကီးပ်ံ မက်င္းပမီ ဘုန္းၾကီးအေလာင္းေခါင္းကို အေနာက္ဘက္ ဇရပ္ေပၚ၌ ထားၾကသည္ဆို၏။ယခုကား အဆိုပါ ဇရပ္သည္လည္းေကာင္း၊ အေရွ႔ဘက္ ဇရပ္သည္လည္းေကာင္း  မရွိေတာ့ေခ်။   
                    
ဦးပ်င္ေခ်ာ၏ အႏြယ္မ်ား မွာ ဤသို႔တည္း။
    
ဦးဖိုးရိတ္ (ရြာသစ္)                                                                                     ဦးဖိုးရင္(ရြာသစ္ကုန္း)                                                                                                           
မစိန္ရင္+ဦးလွေဘာ္                                                                                                             
ဦးဖိုးရွင္+မေစာရင္                                                                                                               
မစိန္တင္+ဦးဖုန္းငို                                                                                             
ဦးသက္ျပန္(ဦးပေညာဘာသ)

                                                                                         
မစိန္ရင္+ဦးလွေဘာ္-----    ဦးေအာင္ရွင္၊မသိန္းၾကည္၊ဦးၾကည္ေမာင္(ရြာသစ္ကုန္း)                                 
ဦးဖိုးရွင္+မေစာရင္  -------ဦးတင္ေရွာင္၊ဦးတင္ေအာင္                                                                   
မစိန္တင္+ဦးဖုန္းငို  ------ဦးဖဲေမာင္၊ဦးေငြေမာင္း၊ဦးေငြေသာင္း၊မဂြက္ေတာ္၊မလံုး၊မျပံဳး။   (ဆက္ရန္)

No comments:

Post a Comment