Saturday, October 17, 2020

ဘံုဘ၀မွာ ၾကံဳရပါ(၁၆)

 

ဘံုဘ၀မွာ ၾကံဳရပါ(၁၆)
 
သိကၡာႏွင့္ မလဲခဲ့သည့္ ထိုတစ္က်ပ္။
ထို႔အတြက္ေတာ့ ဘ၀မွာ စိတ္ထဲတြင္ သန္႔စင္ေနသည္။
အခ်ိန္က ၁၉၉၁ ႏွစ္ဦးပိုင္းကာလ။
ဆရာမိႈင္းတစ္ေယာက္ ဖားကန္႔ႀကီးေမွာ္ထဲ ေခါက္စားထမ္းၿပီး ဘ၀တစ္ေကြ႔ကို ျဖတ္သန္းေနရတဲ့အခ်ိန္။
ထိုစဥ္က ေက်ာက္တူးၾကသည္ဆိုသည္က တစ္လံေလာက္႐ွည္သည့္ သံတိုင္ႀကီးမ်ားက လက္ကကိုင္၍ လက္ႏွင့္တူးေနၾကရသည့္အခ်ိန္။
ေမွာ္က ေမွာ္ကလံု
ေလာပန္းက ဦးဖိုးရံု
စားရေတာ့ ေရႊဖရံု။
အၾကံကုန္ရင္ သံတိုင္ေရာင္း
ဆန္ကုန္ေတာ့ ေလာပန္းေျပာင္း ဆိုသည့္ အခ်ိန္။
က်င္းသားေတြက သူတို႔ဘ၀ေတြကို သို႔ကလို စာစပ္ထားၾကသည္။
ဖားကန္တစ္ခြင္ ၾကည့္ေလရာရာ စိမ္းစိုေနေသးသည့္အခ်ိန္။ ဘယ္သဘာ၀ပတ္၀န္းကိင္မွ ေျပာသေလာက္ မထိခိုက္ေသးေခ်။ ၾကည့္ေလရာရာ ျပာမိႈင္းေသာ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားက သဘာ၀အလွတရားကို ဖန္တီးေပးေနသေယာင္။ သို႔ေသာ္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က စီးပြားလာ႐ွာသူေတြ မ်ားျပားလာသျဖင့္
သစ္ေတာ၀ါးေတာ ျပဳန္းတီးမႈ အနည္းငယ္ေတာ့ ႐ွိေပလိမ့္မည္။ ေတာင္တန္းေတာင္ကုန္းေတြကေတာ့ တစ္ခုမွ မျပဳန္းတီးေသးေခ် ။ လက္ႏွင့္တူးၾကရသည္ျဖစ္ရာ ေတာင္ကုန္းႀကီးေတြကို မတူးႏိုင္။ ေျမျပန္႔ၾကေသာ ေနရာမ်ားကိုသာ တူးေနၾကရသည္။
ဖားကန္႔ႀကီးေမွာ္ဆိုသည္ကား ဖားကန္႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္႐ွိ ဥ႐ုေခ်ာင္းတစ္ဘက္ကမ္း မ႐ွိကေထာင္ရြာ၏ အေနာက္ဘက္ကပ္လ်က္က ေတာင္ကုန္းအျမင့္ၾကီး၏ အေနာက္ဘက္ကို ေခၚသည္။ အဆိုပါေတာင္ကုန္းႀကီးႏွင့္ ဥ႐ုျမစ္ေဘး ၾကားထဲ႐ွိ ရြာငယ္တစ္ရြာစာေလာက္႐ွိသည့္ ေနရာကို ဖားကန္႔ႀကီးေမွာ္ဟု ေခၚၾကသည္။
အဆိုပါ ဖားကန္႔ႀကီးေမွာ္၏ အေ႐ွ႕ဘက္ျခမ္း ေတာင္ေစာင္းတြင္ကား ေခါက္စားတဲကေလးမ်ား ျပည့္ညပ္ေနသည္။ ေခါက္စားတဲဆို၍ တဲအႀကီးႀကီးမ်ားဟု မထင္လိုက္ပါႏွင့္။ တိုင္ေလးတိုင္ကို စိုက္ၿပီး ႐ုန္းရြက္မိုး သို႔မဟုတ္ ပလပ္စတစ္မိုးၿပီး ပီနန္အိတ္ ၊ ဂုံနီအိတ္ သို႔မဟုတ္ သစ္သီးသစ္ရြက္ထည့္သည့္ အိတ္မ်ားျဖင့္ ကာရံထားၾကသည့္ တဲကေလးေတြသာ။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ စီးပြားလာ႐ွာၾကရာ ဘ၀ေတြကို ျဖစ္သလို ႐ုန္းကန္ေနၾကရျခင္းပင္။ အဆိုပါ ေခါက္စားတဲမ်ား၏ အေနာက္ဘက္နားတြင္ေတာ့ ေမာင္ေက်ာ္ဘ၏ က်င္းသားမ်ားေနသည့္ တဲႀကီး။ သံဆူးႀကိဳးေတြ ကာထားသည္။ စေလာင္းတီဗီြႏွင့္ စည္းစိမ္အျပည့္။ ေခါက္စားသမားမ်ား အျခားက်င္းသားတဲမ်ားႏွင့္ကေတာ ငရဲျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္။ ကြာခ်င္တိုင္း ကြာလွသည္။ အႏွီေမာင္ေက်ာ္ဘကား ထိုအခ်ိန္က ျမစ္ႀကီးနား ေျမာက္ပိုင္းတိုင္း တိုင္းမႉးဘ၀ကိုး။ ဖားကန္႔ႀကီးေမွာ္၏ အေကာင္းဆံုးေနရာကို ေမာင္ေက်ာ္ဘက အပိုင္သိမ္းထားျခင္းပင္။
က်ႏုပ္ကား အႏွီေက်ာ္ဘက်င္းသားတဲ၏ ေျမာက္ဘက္ တစ္မိုင္ခန္႔အကြာ႐ွိ က်င္းသားတဲတစ္ခု၏ ေဘးနားတြင္ တဲကေလးထိုးကား ေခါက္စားထမ္းေနရသည္။ ေလးတိုင္စင္တဲကေလးကို
ပလပ္စတစ္၊ဂံုနီအိတ္ေတြကာထားရတယ္။ အိပ္ရတာက သိႀကားမင္းရဲ႕ ဗႏၶဳကမၺလာျမေက်ာက္ျဖာေပၚ မဟုတ္။ ဆရာမိႈင္းရဲ႕ ပံသုကဗလာ ျမက္ေခ်ာက္ဖ်ာေပၚမွာ။ ေျမႀကီးေပၚ ျမက္ေျခာက္ေတြခင္းျပီးအိပ္ရရဲ႕။ အဲသည္က်င္းသားေတြတဲနားမွာ တဲေဆာက္ေနသျဖင့္ သူတို႔က်င္းမွာ ေခါက္စားထမ္းေပးရမည္။ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ သိပ္မေကာင္း။
ထိုအခ်ိန္က ဖားကန္႔သည္ စေပါ့ေခ်ာင္းဖ်ား အေရးအခင္းၿပီးစ ျဖစ္သျဖင့္ အားလံုး က်ပ္တီးေနၾကသည့္အခ်ိန္။ ေခါက္စားထမ္းခကလည္း ဟိုဘက္ႏွစ္ေတြကလို မရၾကေတာ့။ က်ႏုပ္ကား အဆိုပါ အၾကပ္အတီးဆံုးကာလ၌ ေရာက္သြားျခင္းပင္။
ေခါက္စားသမားေတြက စာခ်ိဳးထားသည္။
စားၿပီးေသာက္ၿပီး ေျခသလံုးႀကီး။
အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္ မက္ကေလာင္။
တစ္ေနကုန္ ေက်ာက္က်င္းထဲ ဆင္းၿပီး ေစာကူေခၚသည့္ ေဂၚေတာင္း ႏွစ္ခုထဲ ေျမစာေတြ ထည့္ၿပီး ထမ္းပိုႏွင့္ လ်ိႈထမ္းကာ က်င္းထဲက တက္ၿပီး တစ္ျပခဲြ ႏွစ္ျပေလာက္ ေ၀းသည့္ ဥ႐ုေခ်ာင္းေဘး သြားသြန္ရသည္၊ သို႔ကလို ေက်ာက္က်င္းထဲ ဆင္းလိုက္တက္လိုက္ အေခါက္ ႐ွစ္ဆယ္တစ္ရာေလာက္ လုပ္ေနရသျဖင့္ အဘယ္မွာလ်င္ ေျခသလံုးသည္ မႀကီးပဲ ေနႏိုင္ပါေခ်မည္နည္း။ တစ္ေနကုန္ ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ရေတာ့ ေညာင္းညာကိုက္ခဲလာသည္။ အေရးေပၚ ေဆး၀ါးကေတာ့ ႏို႔ဆီဗူးဖင္ႏွင့္ ဂုတ္ေတြ လက္ေမာင္းေတြကို ျဖစ္ရသည့္ မက္ကေလာင္ ျခစ္ျခင္းသာ။ တစ္ခါတစ္ေလ လက္မႏွင့္ လက္ညႇိဳးျဖင့္ ညႇပ္ကာ လည္ပင္းကို ဆြဲရသည္လည္း ႐ွိေသးသည္။ သို႔ကလို လုပ္လိုက္မွ ေပါ့ပါးလာသည္။ ဆရာမိႈင္းလည္း မက္ကေလာင္ အျခစ္ခံခဲ့ရသည္မွာ အေခါက္ေပါင္း မည္ေရြ႔မည္မ်ွ ႐ွိသည္ကိုပင္ မမွတ္မိေတာ့ေခ်။
သို႔ကလို ေခါက္စားထမ္းၾကေတာ့ က်ႏုပ္ႏွင့္အတူ ကန္ကေလးကုန္းက ဦးေဒါန ကိုတင္သိန္းႏွင့္ က်ႏုပ္ႏွင့္ ဆယ္တန္းအတူေအာင္သည့္ ဖိုးမိႈင္းတို႔ အတူထမ္းၾကသည္။ မနက္ ေခါက္စာစထမ္းမည္ဆိုလ်င္ ေခါက္စားစာေရးဆီမွာ အမည္စာရင္းေပးၿပီး တံုကင္နံပတ္ျပားကေလး ယူရသည္။ က်င္းထဲမွ ေခါက္စားထမ္းလာၿပီး အႏွီေခါက္စားစာေရးေ႐ွ႕ကျဖတ္လ်င္ မိမိနံပါတ္ကို ေအာ္ေျပာခဲ့ရသည္။ ေက်ာက္ခဲႀကီးကို ထမ္းခဲ့လ်င္ေတာ့ လံုကဘာ ဟု ေအာ္ေျပာခဲ့လ်င္ ႏွစ္ေခါက္စာ ေပးသည္။ ႏွစ္ျပေလာက္ေ၀းသည့္ ေခ်ာင္းေဘး သြားသြန္မွ တစ္ေခါက္လ်င္ တစ္က်ပ္သာရသည္။ တစ္ေနကုန္ေတာ့မွ ၁၂၀သာ ရသည္။ ဒါေတာင္ က်ဳပ္အမ်ားဆံုး ရတာရယ္။
ညေနပိုက္ဆံထုတ္ေတာ့ ဖိုးမိႈင္းတို႔ ကိုတင္သိန္းတို႔အုပ္စု တစ္ရာနီးနီးရေနသည္။ သည္လူေတြ ဘာမွလည္း အားက်ိဳးမာန္တက္ မလုပ္ပဲ ဘယ့္ႏွယ္ရပါလိမ့္။ သူတို႔အလြန္ဆံုး ရလွမွ ၆၀ေလာက္ ၇၀လာက္ေပါ့။ က်ဳပ္က ေတြးမိသည္။ ဘယ့္ႏွယ္ က်ဳပ္ သံုးေခါက္ျပန္လို႔ေတာင္ သူတို႔တစ္ေခါက္မျပန္ေသးေပါ့။ ေနာက္မွ ေမးၾကည့္ေတာ့ ေခါက္စားစာေရးႏွင့္ ပင္းၿပီး ေခါက္ေရ ခိုးသည္ တဲ့။ သူတို႔ရတဲ့အထဲက ေခါက္စားစာေရးကို၂၀/၂၅ ျပန္ေပးရသည္တဲ့။ မင္းလုပ္ခ်င္ရင္ မနက္ဖန္ ငါတို႔ေျပာေပးမယ္တဲ့။
ေတာ္ပါ ကြယ္။ ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္တစ္ျပားႏွင့္ ငါ့သိကၡာေတာ့ အပဲ့မခံႏိုင္ပါဘူး။ သူမ်ားဆီကေငြလည္း ငါအေခ်ာင္မရခ်င္ဘူး။ ငါ့လိပ္ျပာလည္း ငါမလံုဘူး။ သည္လိုမ်ိဳလည္း ငါ လုပ္မစားခ်င္ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း မလုပ္ဘူးကြာ ဆိုၿပီး သူတို႔လို လိုက္မလုပ္ခဲ့ေခ်။ မင္း အေတာ္ အတဲ့အေကာင္ပဲတဲ့။ အင္း သူတို႔ေျပာသလို က်ဳပ္ကလည္း ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ အေတာ္ အ ခဲ့ေခ်သည္။ သို႔ေသာ္ သို႔ကလို အ ခဲ့သျဖင့္ ယေန႔ထိ ကိုယ့္စိတ္ကို သံသယကင္းသည္။ ျဖဴစင္ေသးသည္။
ညပိုင္းတြင္ ထမ္းၾကျပန္ေတာ့ ေခါက္စားသမား တစ္ရာႏွစ္ရာေလာက္ မီးေျပာင္းေတြေအာက္မွာ ထမ္းၾကေတာ့ ဦးေဒါနႀကီး ဘယ့္ႏွယ္ ငါ့ထက္ ပိုက္ဆံေတြ ပိုပိုရေနပါလိမ့္။ မသကၤာတာႏွင့္ က်ဳပ္က လိုက္ၾကည့္ေတာ့။
ဦးေဒါန ေျမစာေတြ မသြန္ပဲ ျပန္လာၿပီး ေခါက္စားစာေရးေ႐ွ႕က ျပန္ျဖတ္ သူ႔နံပါတ္ ျပန္ေအာ္။ အေတာ္ကို ဇိမ္က်ေနေခ်သကိုး။ သူကား ေျမစာတစ္ထမ္းႏွင့္ က်င္းကိုလည္းမျပန္ ဥ႐ုေခ်ာင္းထဲလည္း မသြန္ပဲ ေျမစာတစ္ထမ္းႏွင့္သာ ညတြက္ စည္ေနေတာ့ေခ်သည္။
သူတို႔ဟာႏွင့္ သူတိူ႔ေတာ့ ဟုတ္ေနၾကသည္။ က်ဳပ္ျဖင့္ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ကို မလံုတာ။ အ တယ္ေျပာလည္း က်ဳပ္
ခံရေတာ့မည္။
၂၀၀၇ မွာ ဟိုတယ္ေလာကကို ေက်ာခိုင္းၿပီး ရြာက ယာေတာထဲ စိတ္အပန္းေျဖဖို႔ တစ္လေလာက္သြားေနသည္။ ရြာက သူငယ္ခ်င္းေတြက သည္ေကာင္ ဟိုတယ္မန္ေနဂ်ာလုပ္ၿပီး ခိုးဖြက္လာလို႔ ေတာထဲလာပုန္းေနသည္တဲ့။ ဟိုတယ္က ထြက္မယ္ဆိုေတာ့ ပိုင္႐ွင္အမႀကီးကို အမႀကီးဆီက က်ဳပ္ယူထားတာ ႀကိမ္ခံုတစ္လံုးပဲ။ အဲသာ က်ဳပ္က ပိုက္ဆံေပးမယ္ေျပာထားၿပီးသား ။ အဲသည္တစ္ခုပဲ အေႂကြး႐ွိမယ္လို႔ ေျပာၿပီး ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ အမဆိုၿပီး ႐ွင္းရတယ္။ မယူပါဘူး ဟိုအမႀကီးကလဲ။ သူတို႔ဟိုတယ္ က်ဳပ္ဘယ္ေလာက္ လုပ္ေပးခဲ့သလဲ
သူသိတာေပါ့။ သူတို႔ဟိုတယ္ ေက်းဇူး႐ွိပါတယ္ က်ဳပ္မွာ။ ေျမကြက္ကေလး ႏွစ္ကြက္ရလိုက္လို႔။ မခိုးပါဘူး ငါ့လူေတြ။ က်ဳပ္ဖာသာ ေလယာဥ္ဘက္မွတ္ သေဘၤာလက္မွတ္ ေဒၚလာေငြလဲ ဟိုတယ္ခရီးစဥ္ စီစဥ္ၿပီး ေရာင္းလို႔ရတဲ့အျမတ္ေငြနဲ႔ ၀ယ္ႏိုင္သာပါ။
သူမ်ား ပစၥည္း မတရားယူရင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျပန္ကုန္တာဟ ဒကာႀကီးရတဲ့။ တစ္ေခါက္က သၾက့ၤန္မွာ တရားထိုင္ ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ စကားစပ္မိလို႔ ဘုန္းၾကီးက မိန္႔တာ။ သူတို႔ဆီက လူတစ္ေယာက္ ႏိုင္ငံေတာ္က ေက်ာင္းအတြက္ ေပးတဲ့ေငြ ရပ္ေက်းဥကၠဌနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ဘတ္လိုက္တာ ။ သူ႔သား ဆိုင္ကယ္လဲတာ က်ိဳးကန္းၿပီး ဘုန္းတဲ့ေငြ ကုန္ပါေရာလားတဲ့။ သည္ဟာတင္ကုန္တာ မဟုတ္ဘူး ဒကာႀကီးရ သည္ဟာေတြက သံသရာမွာ ေနာက္ကေန တန္းလန္းလိုက္ေနတာ သူတို႔မသိဘူးတဲ့။
ဒကာႀကီး ေျပာတဲ့ ေငြတစ္က်ပ္နဲ႔ သိကၡာေတာ့ အက်မခံႏိုင္းဘုူးဆိုတာ။ အဲဒါကမွ သိကၡာ႐ွိေသးတာ ဒကာႀကီးရ ။

No comments:

Post a Comment